söndag, maj 24, 2009

Så förlorar herrarna igen...

Inte för att jag egentligen bryr mig om de vinner eller förlorar.... Men under veckan har en underbara tränare/ledare avslutat sitt tränaruppdrag för SIF. Spelarna hade delade åsikter om hur han ledde laget och det kombinerat med flera förluster i början av säsongen gjorde att han hoppade av. Målvakten tog över tillsammans med tidigare assisterande tränaren.
***

JOHN WALL

***

Jag kan bara beklaga. Jag har varit på utbildning som denne man har lett och han är så otroligt kunnig. Han inspirerar och ger en verkligen något att tänka på. Han är en sån person som lägger fram öppna frågor, saker att klura på. En sann pedagog!! Han pratar på en lugnt sätt, fångar sina lyssnare med harmoni. Det är en förlust för laget. Men jag hoppas verkligen att han fortsätter med utbildningarna inom klubben, där han ändå verkar stanna kvar. Håll hårt i honom!!!
***
Förra helgen hade jag uppdrag som sjukvårdare på matchen SIF - Skiljebo. Det innebär att man står mellan båsen med en bår och hjälper till om någon skadar sig. En förmån kan jag säga. Det var Johns sista match och det var rent njutbart att höra hur han kommunicerade med spelarna, hans sätt att prata. Den matchen vann de med 3-0. Sen direkt meddelar han att han slutar.
***
Önskar dig all lycka och jag hoppas att du når ditt mål tillslut!!!

Inga kommentarer: