onsdag, juni 03, 2009

Hur som helst...

Dagarna springer iväg, undrar varför det går så fort. Jobbat heltid och mer därtill den här veckan, vi har tre pedagoger sjuka (!!!) och inte en endaste vikarie (!!!!!!!!!) Nedskärningarna står mig upp i halsen, undrar hur länge dagens pedagoger skall orka *funderar* Jag för min del trivs ju som fisken i vattnet, har äntligen koll på verksamheten. Jag är nog ett litet kontrollfreak, fast på ett bra sätt. Vet inte hur jag skall förklara. Men när jag börjar 9.30 som jag gjort alla dagar i veckan utom måndag då det är 12 (*vrålar*) så missar man liksom upptackten på hela dagen. Man vet inte hur lämningen har gått, om föräldrarna har berättat ngt osv. Man får helt enkelt förlita sig på att kollegorna berättar det som kan vara viktigt. Det gillar inte jag... Jag vill skapa mig en egen uppfattning om vad som är viktigt för mig att veta. Hur som helst så har jag ju ätit frukost alla dagar, vilket innebär värdefulla diskussioner med barnen som gör att jag gör ett mycket bättre jobb på det stora hela. Och vore det inte för att kvällarna är späckade så skulle det här vara en kanonvecka!! :) Men nästa torsdag är det slut, då är man åter arbetssökande... Får nöja mig med, och för den delen glädja mig med att det är rätt årstid att vara det på.

Fotbollen tar fortfarande mycket tid. Jag trodde att det skulle lugna ned sig när säsongen dragit igång, men det liksom kommer bara nytt och nytt hela tiden. Tjejerna är mycket hormonella, svårt att få till en effektiv träning och det krävs enorm energi för att fånga deras uppmärksamhet. Till råga på allt så har det hoppat av tre tjejer :( Det är ju alltid tråkigt och även om vi har flera nya tjejer som vill prova på så skapar det en oro i gruppen som är svår att kontrollera. Skolavslutningen närmar sig med allt vad det innebär och det gör ju att fokus är någon annanstans med... Med all rätt givetvis *suckar*

Jag har fått lägga mer tid på killarna. Den ena tränaren hoppar av så nu är det Micke själv. Han har en annan förälder som stöd men han har inget eget driv så Micke planerar alla träningar och styr upp. Tungt med över 30 barn... Så nu är man visst lagledare där med... Det är ju tur att det är roligt, för det är det. Skänker mig enorm glädje och det är ju något som är positivt om jag blir arbetslös, att jag kan köra på med det här.

Dessutom har veckan varit full med, lagfotografering, personalens sommarfest och imorgon barnens sommarfest, på jobbet alltså. Mina barns festiviteter ligger nästa vecka.

Hoppas att du känner att du fått lite uppdatering iaf... Du vet vem du är ;)

Kramiz!!

1 kommentar:

M-L sa...

Kan man trycka på fler reaktioner än en? Det var kul att du fått jobba så mycket, intressant med uppdatering och cool att du fått mer fotbollsuppdrag.
Har "pratat" lite med dig på min blogg =)
Kram kram