söndag, juli 12, 2009

HÖGBOCUPEN

Ja, så kommer man så sakteliga tillbaka hit efter en mycket intensiva veckor. Senast jag skrev var det ju dags för Högbo cupen. Tjejerna var laddade och efter mycket hårt jobb så skulle vi verkligen ge järnet trots att vi var 1-3 år yngre än de andra lagen i vår grupp.


Tjejerna kämpade bra och de utvecklades mer och mer för varje match. Tyvärr blir det bittra miner när man match 1 förlorar med 8 - 0, match 2 förlorar med 8 - 0 och match 3 förlorar med 6 - 0. I sista matchen skulle vi möta det yngsta av lagen och satte ett mål, att vi skulle spräcka nollan för cupen. "När vi gör det så springer vi och gör en gruppkram - ALLIHOPA!" Janne taggade igång tjejerna "Vem ska göra första målet?" Dova "Jag vill", "Jag vill" Med bestämd röst och rynkade ögonbryn tyckte Janne att det inte fanns så mycket vilja. "Jag vill höra!! Vem SKA göra vårt mål?" Då blev det skillnad "JAG VILL!!" "JAG MED!" Så med lite vilja och jävlaranamma går vi ut på plan. Det blir 2 - 0 bakom vår tappre målvakt men tillslut så sätter en av tjejerna bollen i kassen. Behöver jag berätta vilket jubel. Alla springer in på plan som om vi vunnit OS, motståndarna tror ju att vi är knäppa *ASG* Men vad härligt! Matchen slutade 2 -1, men var en seger för oss.


Laguppställningen 28 juni 2009



Fokuserade tränare i halvlekspausen. Observera trötta målvakten.

Inga kommentarer: