torsdag, augusti 06, 2009

Har ni köpt en SAAB?!!!

Det finns bilar och så finns det SAAB har jag fått lära mig, inte bara av min far utan även av många i omgivningen. Men hur kan man dömma ut ett helt märke?!!

När vi insåg att vi skulle behöva en ny bil så letade vi inte efter ett speciellt märke utan snarare efter en bil där maken satt bra. Kan ju vara ett problem när man är lite extra lång. Ingen vill väl krossa knäskålarna i instrumentbrädan om man krockar?

Tillslut föll han iaf för en röd SAAB vector något... *ASG* en kombi iaf. På bakrutan stod det Metal Mulitia. Bara det fick mig att falla :) Trots att jag inte ville ha ytterligare en kombi. Vi provkörde och det visade sig att motorlampan lyste. Det gjorde att vi tog avstånd. Man vet ju aldrig vad som är fel. Vi fortsatte att leta och jag fann en annan SAAB :) En sedan, nougatfärgad. Provkörde och den kändes kanon. Efter många turer hit och dit så slutade det med att vi köpte den för en månad sedan. Allt var kanon och nu hade jag äntligen fått "min" bil. Härom dagen så dog den under färd. Bara stannade liksom. Stängde av motorn och den fungerade igen. Idag gick den inte ens att starta.... Antagligen en kortslutning :( Så ikväll har jag för första gången bogserat, efter maken :) Gick ju riktigt bra!! Var tvungen att få SAABEN till verkstad ikväll eftersom makens Ford får körförbud i morgon... Livet leker just nu :(

Gissa om jag kommer berätta det här för min far....

2 kommentarer:

M-L sa...

Ja, jag har hört den jag med..
(sen finns ju även uttrycket "ingen ford på våran gård", väl vedertaget på min familjs sida)
Trist värre, det har ju en tendens att bli dyrt när man bogserar in bilar på verkstad! =(

Micke sa...

Antar att Saaben int evar ny.
Har haft en Saab nu i ett år drygt utan några som helst problem - så skön å köra ju, lite skillnad mot dess föreångare Citroen C5 som verkligen fick göra skäl för garantitiden