måndag, augusti 03, 2009

Späckad dag :)

Planerar i mitt stilla sinne en lugn söndag med familjen, bara slappa och lata. Dessutom kom ju solen fram så i mitt huvud skulle jag ligga i solsängen hela dagen. Men så blev det ju inte...
Göransson arena hade ju äntligen fått fart på isen och "firade" det med allmän åkning hela helgen. Sonen med far var dit på lördagen men det räckte tydligen inte.
Maken skulle klippa gräs, måla fönster och allt vad det nu var så det var bara att snöra på sig grillorna och ta en tur med sonen. Kändes ringrostigt men man känner ju att det sitter i benen och någonstans saknar jag min träning. Bara när man tänker på smidigheten. Hoppas att jag får rumpan ur vagnen ofta i vinter. För träningsvärk gav det ;)
Härligt att svischa fram på isen :) Sonen åkte fram och tillbaka, flåsade och flämtade. Drack mängder av vatten :)

Som avslutning strosade vi ett varv runt arenan i dess gångar, den är ju faktiskt ganska stor, inget man tänker på när man tittar ut från köksfönstret ;)
Vi stod och spanade en stund.....
...innan maken och dotter fick syn på oss :D
Väl hemma började vi skörda och dona. Barnen älskar gelé och jag älskar rabarbersaft.

När vi plockat färdigt inser vi vad varmt det är....

Skulle inte vi njuta av sommarvädret?

Så hela familjen åker till stranden, härligt. Ingen av oss hade någon tid att passa eller kände sig stressade. Sonen fångade fisk och dotter låg på filten och chattade. Tror det var första gången som familjen njöt tillsammans på hela sommaren. Det har ju liksom varit massor att göra, mycket som hänt, som kostat pengar, som tagit tid. Saker som gjort att stämningen inte varit på topp. En del saker finns ju givetvis kvar, men nu infinner sig ändå ett lugn, vi har kontroll.
Väl hemma igen är det bara att köra igång igen...
Koka rabarber och kanel....
Blev mycket mer än jag trodde....
Koka vinbär....
Blev visst en hel del att stoppa ner i matkällaren och hann dessutom baka en kaka mitt i.
Slappade sedan resten av kvällen, soffan med maken och Valkyria.

1 kommentar:

Micke sa...

Här ligt med svalkande skridskoåkning på sommaren. Arenan ser ju rätt mäktigt ut menmenar du verkligen att den inte ser stor ut från köksfönsret? Ser ni någonting annat genom köksfönstret överhuvudtaget ;)