lördag, januari 30, 2010

Fördommar, eller vad kan det vara?

Jag ser ju mig själv som en ganska öppen och lyhörd person. Det är ju vad jag vill tro iaf. Men så inser man liksom att vissa saker stänger man av. Som när min tränarkollega Jessica dyrkar Volbeat. Hon har varit på X-antal konserter och prisar dem högt. "Nej, aldrig att jag kommer lyssna på dem. Kan inte förstå att det är bra" Jag har fått medhåll från min underbaraste...

Sen bara så där så hör jag en låt... http://www.youtube.com/watch?v=Ts19Nn-xyGs&feature=PlayList&p=A2D79F062FC130DB&index=2&playnext=3&playnext_from=PL

Känner igen den och inser att det är en gammal låt som mamma lyssnade på när jag var liten :) Spotifyade och hittade hela den skivan, från 2003. UNDERBAR!!! Så nu sitter jag och tar igen förlorad tid och inser att Volbeat är hur bra som helst. Kan tänka mig att de är kanon live.

Så varför bestämmer man sig bara för att ngt är dåligt? Kan minnas gånger då jag sågat artister som Roffe Wickström och ZZ top bara för att min "plast-farsa" Sten gillat dem. Sen går vi på spelningar tillsammans och njuter...

Men jag är ju ingen människa med förutfattade meningar!!! Eller....?

2 kommentarer:

M-L sa...

Jag har talat om för dig hur du ska göra med länkar ju..

Jag kan iallafall säga att jag gett Volbeat en reäl chans, men som sagt,
jag hade ju bestämt mig för att Iron Maiden inte var värd min tid, och där har jag omvärderat läget helt. Och på sätt och vis är det ju toppen, för lets face it, hur ofta hittar man nya _bra_ grupper?
Nu har ju du massor av bra *harkel* Volbeat att lyssna på och jag lyssnar ikapp Maiden tills i sommar..
Kram på dig!

Maria sa...

Jo, jag vet hur jag ska göra med länkar... Men ja... Det försvannliksom... Är ju inte ofta jag lägger in dem nu för tiden. Ska bli bättre på det. LOVAR!!! :)

Ja, lyssna in dig rejält på Maiden nu... Jag blir ju redan hjärntvättad av sonen. Vad det gäller Volbeat så känner jag mig inlyssnad redan. ME LIKE!!!