söndag, februari 28, 2010

Dagen igår...

Hostat hela natten... Hög på Efedrin, Ventoline och Zyx... Det är ett j**la liv utanför och sonen är överlycklig. Rally-SM har, som ni ser nedan, kommit till hålan. Massor av bilar som startar precis utanför vårt köksfönster. Ligger och försöker somna om men det är liksom omöjligt, dessutom ligger maken bredvid. Snarkar som alltid då han jobbat nattskift. Blir galen!!! Till slut masar jag mig iallafall upp. Dotters vän skulle snart komma och då kanske man inte skulle ligga i sängen. Frukosten intogs vid barbordet i köket, med sonen bredvid. Totalt klistrad intill glaset. Att det kan vara så fascinerande att se en massa bilar som står och gasar för att sedan köra iväg. Det var ju dessutom startdepå eller vad det nu kallas och sen transportsträcka så jag fattar liksom inte njutningen. Nåväl, där satt vi insnöade ett tag. Knäppte kort och bedömde bilars utseende. Vännen kom och som väntat låste tjejerna in sig på rummet där det knappt hördes.

Sen var det så dags att väcka maken för att åka till Gävle. Han syster firade födelsedag och hade bjudit in oss på mat. Hela släkten faktiskt, men en familj var sjuk. Hon serverade mycket god mat och ännu godare chokladkladdkaka till kaffet. Under tiden där så sms:ar dotter (som var hemma med sin vän) att det skulle bli övernattning och vi fick lov att hämta packning hos den berörda pappan. Trevligt!! Jag blir glad när min dotter har vänner och på senare tid har jag upplevt att hon varit ensam. Verkar gå själv på rasterna och sitter mest hemma själv efter skoltid. Är väl en fas eller något, för jag vet ju att hon har vänner. I vilket fall så blev jag glad att de skulle fortsätta umgås resten av dagen.

Vi hämtade packningen på vägen hemåt och passadepå att springa in på IKEA med. Vi råkade visst få med oss två barstolar hem, till mitt underbara bord i köket :)

Mat och godisinköp därefter dags att lämna hemmet. Barnen hade ockuperat varsin tv, Indiana Jones på den ena och vad tjejerna tittade på vet jag inte. Där vi har tredje låg maken och sov. Så Melodifestivalen fick lov att tittas på någon annanstans. Flydde fältet med andra ord ;)Ha ha ha!!! då, R.O.B spelade ju och jag begav mig iväg tidigare för att kolla MELLO och sen dra vidare dit. Tyvärr så var ju Delfinal 4 ingen hit, precis som jag tidigare skrivit. Tyckte inte alls att det var rätt den här gången :( Men så är det...

Spelningen var som vanligt bra och Larsas mellanprat lockar ju alltid till ett och annat skratt. Underbart sällskap gör ju inte saken sämre och man inser liksom att man inte vill att kvällen ska ta slut.

Inser ju givetvis hur illa det låter, men ja... Hade ju bestämt mig för att inte prata så mycket om det här. Vet inte om det är något som jag vill att vem som helst ska veta. Men ja... När man liksom nästan bävar för att åka hem, då kan man väl inte påstå att det är bra. Samma sak förra helgen! Jag flyr hemmet, vill inte vara hemma. Det är ju dessutom ömsesidigt och vi gör nog allt i nuläget för att undvika varandra. Skapar planer på egen hand och pratar inte med varandra i onödan. Sms är ju perfekt!! Inget irriterande tonfall eller nonchalerande blick. Känns som vi har något att jobba på...

Men nu är det dags att trycka i sig sista dosen droger för dagen, hoppas på bättre sömn och en underbar morgondag :)

Inga kommentarer: