söndag, februari 14, 2010

En lördag i Melodifestivalens tecken!!!

Kön ringlade sig runt den stora arenan när vi placerade oss sist. Fjortis-dotter höll ju på att frysa ihjäl. Men att stänga jackan kommer ju aldrig på fråga.
Det var underbar stämning inne i arenan trots att det bara var genrep. Många bekanta ansikten och man hann byta en del fraser på väg till sin plats. Jag för min del ville bara att det hela skulle börja. Kände mig lite stressad över middagsplanerna.
Till dotters förtjusning var ju Erik Saade underbarare än förväntat. Sonen var mest fascinerad av sin magnet-brosch med Melodifestivallogga.


Vi hade bra platser och alla såg jätte-bra. Men tyvärr spelar det ju ingen roll om man inte har en kamera med högre kvalité än mig. Men jag ville ju i allafall knäppa kort :) Jag är ju fotograferingsnörd. Kanske dags att investera i en bättre. Men då kommer vi ju till dilemmat, man får inte ta med systemkamera på konserter och arrangemang av den här typen.




Bidragen var över förväntan och flera av dem växte under kvällen.



Den påhittade omröstningen gick fort och alla var nöjda. Barnen och grannen med dotter stannade kvar i arenan för div mingel men jag skyndade hem.
Om en timme skulle första gästerna komma
Snabb tillfixning, klädbyte och uppstart av maten som förberedes igår.
Nina stod för förrätten, Skagen toast. Så god!! Till det ett glas vitt vin.

Varmrätten var min komposition. Fläskfilegryta med oliver, lök och massor av soya. Till detta ungsgratinerade rotsaker, vitlökssås och rödbetssås. Givetvis ett (eller 4) glas rött vin.
God stämning i ett glatt sällskap :)






Dessert: Bär, kesella och digestive till det en härlig kaffedrink









På plats i Göransson arena igen. Vi får samma förmaningar från scenen. Vad vi får göra, vad vi inte bör göra osv.








Vackert under Andreas Johnssons framförande!



Åter hemma... Färdknäpp och ytterligare deltagare i vår samkväm








Inga kommentarer: