lördag, februari 13, 2010

Melodifestival, Delfinal 2

Fixade det mesta av maten igår, köttet i marinad och rotsakerna förbereda ända fram till gratineringen. Nu ska det städas, diskas och dukas :)

Lyssnar på kvällens bidrag...

Svårt med ballader som liksom kryper fram. Jag kommer säkert nynna på AnnaMarias låt men jag har så svårt att ta till mig den typen av låtar i det här sammanhanget.

Pauline... Jag det låter ju som *nynnar* Begging you for mercy-sångerskan. Kommer verkligen inte ihåg vad hon heter. Jag kan inte med det här!! Tyvärr...

Dogge i all ära, men Andra generationen (!!!) Fattar inte!!!

Andreas är ju Andreas. Skön, trots besvikelse över låten...

Erkänner motvilligt att jag går och nynnar på Kalle Moareus låt. Stråkar och harmonisk melodi. GILLAR!!

Manboy är ju en given favorit för dotter.Erik Saade är ju vääääärldens sötaste just nu!! Ganska skön låt, låter som mycket annat. Men jag gillar :)

Sen är man ju lite dansbandsnörd... Ibland! Gillar Highlightslåt, buggsug direkt!!!

Jag tyckte att Hannas låt var konstig från borjan, men efter X antal lyssningar så gillar jag den med :)

Så de fem som går vidare enligt mig är:
  • Bidrag 1, Erik Saade
  • Bidrag 4, Highlights & Mist
  • Bidrag 6, Andreas Johnsson
  • Bidrag 7, Kalle Moareus
  • Bidrag 8, Hanna Lindblad
Sen då....? Vi säger Erik och Andreas till Globen och....hrm... Kalle och Highlights kanske... Men Hanna kanske med... Svårt!
Men nu är det dags för ett ryck här, första sittningen om mindre är 4 timmar :P

Inga kommentarer: