torsdag, februari 18, 2010

Två viktiga saker!

En stund efter frukost, är det dags att äta frukt. Även det är ju oftast en lugn stund. Antingen samlas barnen tillsammans för flanosaga, sång o.dyl eller så får barnen sin frukt under pågående lek. Idag är det 15 grader kallt ute och vi väljer att stanna inne under förmiddagen. Jag läser flano med några medan andra bakar. Få förskolor som jag jobbat på använder fortfarande flano. Men jag uppskattar de som fortfarande gör. Mycket lärorikt och min erfarenhet är ju att det fångar barnen omedelbart :) Nu känner jag mig hes efter Bockarna Bruse, Lilla Anna och Viggo. Dags för kaffe med andra ord ;)

2 kommentarer:

M-L sa...

Borde jag bita mig i tungan nu när jag frågar vad flano är????

Maria sa...

Ha ha ha!! MEN!!!

Du vet de där mjuka tygtavlorna som man fäster olika bilder osv på. Berättar sagor och sätter fast olika delar på tavlan. Eller siffror när man tränar matte eller vad det nu kan vara. Användes mycket när vi var små...