torsdag, mars 11, 2010

Att göra rätt

Jag pratar mycket om val, att göra rätt. Många tankar som snurrar hit och dit. Valet i sig är ganska lätt, jag måste må bra, men så mycket annat runt om påverkar. Saker som gör mig glad, finner lugn och harmoni, saker som ger mig smärta, gör mig ledsen och sårad. Besvikelse... Kärlek... Sorg... Glädje... Ilska... Tomhet... Jag vill verkligen! Vill, vill, VILL!! Men varför hindrar alla mig?! Varför ska det inte bara kunna fungera för mig någon gång? Är det patetiskt att säga att man inte orkar mer? Konstiga funderingar... Inga jag normalt brukar ha. Men det är sällan jag finner mig själv nu för tiden......

2 kommentarer:

Veronica sa...

Förstår precis vad du skriver är i det vägskälet själv just nu.. Hoppas snart att jag väljer rätt väg..
Kram på dig och ha en trevlig helg!

Maria sa...

Ja, men rätt väg är ju den väg som man väljer när man följer hjärtat antar jag :)