söndag, mars 14, 2010

Dagen idag...

När man inte mår bra så grabbar man tag i de få saker som är positiva.Man måste suga ur all energi ur den lilla saken så man kan leva på den länge. Sen... om det blir något som påverkar, någon förändring. Så man kanske inte kan förlita sig på den. Då blir det tungt... För helt plötsligt så har man inte den lilla, lilla viktiga saken. Svårt att inse innan man märker skillnaden...Och TRO MIG!!! Jag märker skillnaden, den är ENORM! :(

Dagen har annars varit bra, ganska lugn och skön. Sov länge och sen blev det bara att kasta i sig frukost innan det vara dags att åka. Sonen hade ett trevligt kalas och var rejält trött. Så efter någon timme framför datorn med så somnar han nog skönt. Dotter och jag tog ju vår promenad som ni ser bilder ifrån nedan. Mysigt att gå och små surra lite med henne. Berätta om min lilla by och vilka som bodde där. Vi avslutade givetvis hos mamma och Sten. Kaffe och trevliga diskussioner vid köksbordet. Demonstration av något konstigt armband. Aldrig hört talas om, men det ökade tydligen både prestation, vighet och balans. Testade och det var nästan obehagligt. Fungerade verkligen!! Något att inhandla kanske. Hoppas slutet av dagen fortsätter på samma harmoniska vis då mitt huvud börjar ge sig till känna. En film kanske... Någon som har förslag på en bra film? Lite uttråkad på Voddlers gratisutbud :(

Söndags ångesten har gett sig tillkänna, för första gången på några veckor faktiskt. Jag har ju längtat till jobbet. Men det har väl varit för att man varit sjuk. Nu vill jag ha den där extra helg dagen. En dag för återhämtning och rekreation. Kan ju bero på att röd vinet, shotsen och cidern börjar ge sig till känna. Men kvällen var trevlig och innehöll lite nya erfarenheter :P Så jag får väl lov att säga att det var värt det :)

Annars så är jag ju givetvis glad att jag har jobb några veckor till. Det gjorde att jag kunde tacka nej till ett en månaders-vikariat. Det var ju ett tidsbestämt vik så där fanns ingen chans till förlängning. Då stannar jag ju hellre kvar här och ser vad som händer.

Saknar uppdatering från M-L :( Nyfiken ju!!! Förväntade mig en lång utläggning på bloggen!! Kanske lite bilder!! Och så givetvis lite svordomar för Salems skull ;)

Saknar uppdatering från vännen D. Vet att han hade spännande saker för sig igår, men verkar hålla igen på detaljer. Det hör ju inte till vanligheten. Verkar vara känsligt.... Men jag får väl helt enkelt hålla mig uppdaterad på Fejset ;)

Saknar uppdatering från vännen N... Hur gick det egentligen?!!! Verkade lite bråkigt?

Så jo, jag känner mig lite ensam och övergiven just nu :(

Inga kommentarer: