tisdag, mars 16, 2010

Dagen idag...

Trött och tung i kroppen i morse när jag vaknade. Tungt i bröstet med så jag inhalerade på en gång. Annars var det en skön morgon, fick massage av maken och det gjorde det lättare att komma ur sängen. Tog mina vitaminer och även min Kyäni-shot. Vännen D är återförsäljare för detta och har upprepade gånger försökt mig att köpa eller gå med som säljare/konsulent. Men jag är ingen fan av pyramid och sen så är jag envis och kör på med mitt liksom. Hur som helst så övertalade han mig för någon vecka sedan då jag fortfarande var dålig, att prova på i en månad. på hans bekostnad. Och då kunde jag ju givetvis inte tacka nej. Men jag var skeptisk och förväntade mig inga framsteg. Han frågade ju om jag skulle erkänna om framsteg skedde och givetvis skulle jag det. Nu har vi ju inte pratat på några dagar men jag kan upplysa via den här sida att jag upplever mig själv som piggare liksom men känner även att kroppen börjar bli sjuk igen, så jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det....


Sen bar det så iväg till jobbet. Sång i soffan :) Päron och sen ut på gården. Underbart väder!! Lite svårt för de minsta att ta sig fram på gården. Hård, bucklig och isig snö. Men de kämpade på... Ett tag i alla fall. De större verkade trivas. Hög fart i backen på madrasser och rumpa. En kollega var sjuk och vår vikarie hade jobbat tre (!!!) dagar inom barnomsorgen. Men hon var bra, hon hade det där sunda förnuftet och känslan var hon behövdes bäst. Hon fanns för barnen och det är viktigast!
*
Rasten gick bra!!! Inga tårar idag utan istället ett mycket givande samtal med min manliga kollega. Han har så många kloka saker att säga och han är en god lyssnare!
Fick lov att jobba över en timme. Men det är ju inte negativt... Mer timmar, ger mer lön:) Och det är ju behövligt.
*
Hämtad och iväg till Cykelbyggarn. Sonen behöver en ny cykel. Eller kanske inte helt ny,men ny för honom. Kruxet är att vi inte är helt ense. Han vill ju ha en BMX = inga stänkskärmar, inga växlar, styre som inte går att höja och som inte är en cykel man drar till Högbo eller Hedåsen på. Om mamman får bestämma blir det ju en mountainbike. Den är komfortabel, med växlar och skärmar. Den kan man åka långt på. Vi fönstershoppade iallafall, inte bara på CB utan även på Intersport och Team Sportia. Vi får väl fundera och känna efter hur vi ska göra.
*
Hem, Facebook, banan och byta om. Löpträning med tjejerna. Vi hade fått 3 återbud så vi förväntade oss i stort sett full skara. Vad snopna vi blev när det stod fyra tjejer och väntade, varav en var min dotter och två var Mickes... Hrm... Dålig stil som resulterade i en rejäl ökning i lagkassan. Vi kunde inte springa runt Göransson arena, som vanligt, efter som det var femte och avgörande semifinalen mellan SAIK och Bollnäs. Vi förflyttade oss därför inåt bostadsområdet. Svårare för tjejerna när de liksom inte är van med området, men de kämpade på bra. Jag kunde tyvärr bara deltaga i uppvärmningen, sen kom min andnöd :( Trodde att det skulle fungera nu, men tydligen inte. Bara att ha tålamod...
*
Hem till dukat matbord, trevligt :) Hjälp med läxor och nattande av barn.
*
Nu är det Gregory House som hägrar!!
*

4 kommentarer:

Unknown sa...

Bra reklam där!! Hoppas det vänder och du mår bättre snart!

Maria sa...

Ja, fast det är ju inte så många här så tyvärr räcker jag nog inte ut så långt ;)

M-L sa...

Jag råkade ju mörda sonens cykel med bilen, så jag måste ju börja leta ny till honom med.
Jag har vid svagt tillfälle utlovat en bmx till skogscykling och en vanlig till landsväg. Jag hoppas hitta det förstnämnda på blocket =)

Sen tror jag på frukt och grönt i stället för din "drink" (blir man garanterat också pigg av), precis som jag tror på ägg och mjölk efter träning istället för proteindrink. Men så är jag jäkligt trött och omuskulär också ;-)

Maria sa...

Jo, fast vi har kollat en del på blocket och inte hittat någon för barn. De som finns är ju sånna för vuxna som går loss på flera tusen. Sen börjar ju min son bli lite kräsen. Det ska ju liksom vara speciella märken osv. Men det vore ju idealiskt med en begagnad BMX för den kommer garanterat fara illa.

Vad gäller drinken så håller jag ju med dig. Som jag skrev... Men man måste ju ge det en chans, speciellt när jag uppenbarligen verkar behöva något extra....