torsdag, mars 25, 2010

Dagen idag

Det var väl en normal början på dagen. Sonen vaknade innan klockan ringde. Vad stor han blivit!! Menar väl liksom inte fysiskt, men psykiskt... Han har fått ett eget ansvar, att komma i tid till skolan. Att packa, göra läxan... Han tyckte ju även att jag skulle gå upp då, innan 6. Aldrig!!! Ni som känner mig vet ju att jag ligger kvar i sängen in i det sista. Men tillslut måste man ju, om inte annat för att dra upp "Soon to be teen-dottern" Kan ju vara en process vissa dagar. De kom ju i tid båda två iallafall. Jag begav mig till Anetorn (SAAB-verkstad)...

Jag har väl berättat om det där ljudet... Det där i motorn... Nåväl, det dök iallafall upp efter min lilla krock men hade tydligen inget med det att göra enligt verkstaden, Ericsson bilteam i Gävle. De påstod att det var bränslepumpen. Till och med jag vet att bränslepumpen sitter under baksätet. Lite konstigt att det låter från motorn då kan man tycka. Men jag nöjde mig med det, eftersom jag verkligen inte har någon kunskap alls om bilar. I vilket fall, så har det där ljudet stört mig och igår så åkte jag för att köpa nya säkringar och därefter till "vår" verkstad i Sandviken. Det fanns ingen tekniker på plats så de bad mig komma tillbaka idag. Sagt och gjort, en kille kom ut på typ 2 sekunder. Lyssnade gasade och skrattade åt att de sagt att det var bränslepumpen. För visst satt problemet i motorn och antagligen i någon av de 8 spolar som finns där. Dessutom är det dagsför service, för att inte tala om att annat behöver kollas upp. Serviceboken är ju långt ifrån fullständig och det har jag insett att jag inte gillar. Jag vill lämna in, maken vill göra själv... Undrar när det kan bli gjort. År 2112??!!

Stressade till jobbet och kom åter några minuter för sent. Kan inte förstå hur det kan felklaffa på några minuter... Jag är helt oduglig!!!

Skön och mycket bra arbetsdag. Jag tillbringade mycket tid med de yngsta. Gillar det verkligen!!! Vi klättrade i alla snöhögar och åkte sedan på rumpan ned. Härliga skratt, skräckblandad förtjusning!!! Njutbart i mina öron!!

Skjutsade kollegan H till bussen på hemvägen. Tänk vad många sjuka diskussioner som kan uppstå under en 5 minuters bilfärd *asg*

Bara hem och vända. Eftersom maken så passande tagit på sig ett extra skift även den här eftermiddagen så fick barnen lov att laga sin kvällsmat själv idag. Inte för att det egentligen är ett problem. Dotter älskar ju att hålla på, men det är saken... *muttrar*

Möte med Ungdomssektionen i Sandvikens IF för att sedan promenera till Årsmötet i samma förening. Mer eller mindre intressant givetvis. Budget och ekonomi är ju inte direkt min grej, men nya A-lags tränaren, Tony Anderssons http://bblat.se/bloggar/fotbollsfantasten/1.578633-fotbollsfantasten, presentation inspirerade. Han kommer att tillföra mycket under sin tid i Sandviken!!

Så åter hemma... Skyndade upp för god natt kramar innan tv och dator fick agera hjärnavslappnare.

Dags att sova!!! En dag kvar innan helg. I vår familj, VÅFFELDAGEN, en dag för sent.

NattiZ!

Inga kommentarer: