onsdag, mars 24, 2010

Det där med pengar...

Är det verkligen allt? Och vilka pengar är viktigast?

Jag har en man, och jo jag får ju inte skriva om honom, men för honom är pengar så viktigt. Man ska ta alla extra skift som man kan. Han var ledig idag och tack vare det så skulle jag samla på mig lite extra timmar. Skönt när man är timvikarie som mig. Men det slutade iallafall med att jag fick välja bort mina 5 extra för maken tog sig ett extra eftermiddags skift :( Visst jätte-bra för honom och familjen, och jo, han tjänar mer än mig. Men jag då? Är inte mitt jobb, min vilja något att ha i åtanke? Han jobbar ju sina timmar på sitt fasta jobb, får sin lön varje månad. Det får ju liksom inte jag. Känner mig lite överkörd....

Det samma gäller på lördag, då jag och Gretan ska ha vår lilla tripp på Holmssons. Då har han lägligt tagit på sig en extra natt :(

Jag vet att han gör det för familjen och jag vet att jag bara klagar, men... Ja...

3 kommentarer:

Södertälje sa...

Det låter jobbigt. Det är ju en fördel om man kan komma överens. Pengar är viktigt, men inte allt. Så tycker jag ivf.

M-L sa...

De manliga kronorna väger tyngre i penningapungen?

Maria sa...

Kan nog vara så M-L.... :(