onsdag, mars 17, 2010

Facebook

Jag är ju ganska insnöad på detta forum. Delar med mig av mycket men väljer även att låta bli. Tycker liksom inte att alla där behöver veta hela mitt liv. Sen att man kanske skriver saker som vissa kan tolka och andra inte... Men det är ett bra forum som gör det lätt att hålla kontakten med vänner och bekanta. Visa bilder, dela länkar... För min del som är en rejäl pratkvarn, så spar jag tid. Tid som jag inte pratar bort i telefon längre. Håller bara lite koll, drar iväg ett mail, KLART!

Men jag HATAR verkligen Facebook med!! Man kan liksom inte välja bort saker som man inte vill se.

Min manliga kollega sade häromdagen att han valde att logga ur eftersom han blev så ledsen av att se allas status. Han hade tydligen flera bekanta som mådde dåligt och så min status som den dagen var "Rastar och hyperventilerar, fäller en tår" :( "Det spelar liksom ingen roll att du skriver i koder, för jag vet ju och det gör ont. Det gör mig ledsen" Då fick jag mig en tankeställare... Insåg att jag nog borde dölja vissa statusrader.... Som inte direkt gör mig gladare...

2 kommentarer:

Veronica sa...

Jag är själv med i Facebook och en del av mina vänner skriver i status linen så fort de vaknar och sen flera ggr inder dagen.. Visst jag skriver oxå ibland men då jag känner att det är ngt jag vill dela med mig. ledsamt el roligt.. Som igår när det var minnesstund för max och Saga i Arboga.. Jag var på plats för barnens pappa är min kusin.. Det är en så tragisk händelse och i går 2 år sedan tiden går fort.. Men håller med din vän lite att man kan bli ledsen för allt det ens vänner skriver ploppar ju upp på ens egna profil..
Skönt att höra att du nu är frisk.
Ta hand om dig.. Kram

Maria sa...

Ja, man behöver ju stanna upp och tänka efter lite, på vad man ska dela med alla och inte...

Sköt om dig du med :)