söndag, mars 21, 2010

Helg

Det har visst varit en bra helg :) För en gångs skull så känner jag mig nöjd och bävar inte alls för veckan.

Fredagen var ju lite stressig. Jobbade till 15.30 för att sedan snabb-springa på stan. Hem, byta om, fotbollsträning 16.30. Uppslutningen var mycket bra och vi hade dessutom en ny tjej som skulle prova på. Vi får väl se hur hon känner efter några gånger. Mycket funderingar kring träningskläderna och dess tryck. Men vi tillslut överens om att det bara skulle vara initialer och nummer på dem. Äntligen!!

Hem, göra pajdeg! Dotter duschade och hjälpte sedan till att hacka lite. Maken gjorde sallad :) In i ugnen och så kunde jag masa mig in i duschen. Middagen blev ju som väntat sen men det var också vad vi hade planerat. Filmen 2012 var hyrd och den skulle familjen mysa framför. Jag och barnen var ju på den på bio men Maken hade inte sett den. Det är ju en trevlig film, men som jag har för mig att jag skrev efter biobesöket så är den ju ganska förutsägbar och storyn är ju den samma som i många andra filmer.

Lugn förmiddag på lördagen. Min svägerska ringde och frågade om Go'Jullan kunde vara hos oss då det krockade lite med jobb i den familjen. Självklart!! Det är ju liksom inga problem, ett barn mer eller mindre. Vi ville dock ha bilstolen eftersom planen var att åka och kolla cykel till sonen. Framgångarna uteblev dock vad gäller cykel. Alla som vi vuxna tyckte var bra, gillade ju inte sonen och tvärtom. Tråkigt! Men tyvärr kan han inte få en cykel för 4600 kr. Det går bara inte, speciellt inte eftersom han är en aktiv kille som kastar och slänger, glömmer låsa osv. Vi får leta vidare. Det vi däremot fick med hem var ett gäng Converse-kopior :) Trodde aldrig dotter skulle gå med på det, men så var det. Mer variation kanske....

Planen var att åka till Gävle på kvällen med två kollegor, Den manliga J och den kvinnliga H(Svårt att skriva i koder. Hur formulera liksom?) Tyvärr fick dock H förhinder pga sin son och J mådde inget vidare :( Så jag fick lov att ställa in mig på att vara hemma. Fixade mat och öppnade en flaska rött :) Sonen satt insnöad vid sitt Nintendo DS och dotter vid SIMS. Maken vilade... Då deppar liksom jag ihop!!! Det är då jag snöar in vid datorn och blir torsk på Facebook. Som tur var så piggade J på sig och vid 20-tiden messade han att vi borde dra ned på stan här iallafall. Yippie!!!! Räddad från tristess!!! Rotade fram cykeln från källaren och begav mig nedåt Down town Viken. Vi tog oss ett bord på Mulligans och där blev vi kvar tills de praktiskt taget slängde ut oss. Mycket trevligt!!! Intressanta diskussioner och absolut en ny vänskap!!!

Söndagen hann knappt börja, men huvudvärken gav sig till känna. Att man aldrig lär sig!!! Men Parkbadet vara planerat så nu var det bara att gilla läget. Dagens onödiga: Att duscha innan man ska till ett badhus... Men vad 17!!! Man kan ju inte gå med håriga ben (bland annat) offentligt i bikini!! Simmade 1000 meter och det gjorde att huvudvärken försvann och jag mådde mycket bättre :)

Söndag kväll... Förbereda för veckan... Bilen ska lämnas in i morgon. Försäkringsreparationen från min lilla krock för ett tag sedan. Detta resulterar i att 7.30 kommer jag stå i Gävle utan bil :( Får se hur jag löser det. Har ju lite tid på mig, börjar inte jobba förrän 9.30... Dessutom ska jag hjälpa grannen med lite praktiska saker efter hennes flytt, både Årsmöte och möte med Ungdomssektionen blir det i veckan och så de vanliga träningarna. Blir nog en bra vecka :)

Inga kommentarer: