tisdag, mars 02, 2010

Inne i mars

Men ändå anar man ingen stundande vår :( Jag lider för varje dag som går, så fort jag ser snön utanför fönstret. Hela mitt väsen gnyr och längtar efter sol, värme och sandiga stränder. Men vad göra? Man får ju helt enkelt göra det bästa av situationen, vad nu det kan vara...

Jag vet iallafall att det bästa inte är att vara hemma från jobbet åter igen :( Men det är jag lik förbannat!!! Var till Hälsocentralen idag.... I telefon trodde man på lunginflammation, vätska i lungorna eller så PANIKÅNGEST!!! Hrm... Jag anser mig vara en stabil person som för det mesta ser saker och ting positivt. Tror (eller vill tro) att det ska mycket till innan jag blir sjukskriven av psykiska problem. Inget jag ser ned på eller så, missförstå mig rätt. Men jag ser inte mig som den personen helt enkelt.

I vilket fall som helst så var det ju inget av ovanstående då. Vilket givetvis känns skönt, men när man åter får "avvakta och se" blir man lite smått galen. Luftvägarna är ju inte vad de ska, syretillförseln hämmad så det blev en Bricanyl-vent. HB långt under normalt (mitt normala är ju 120 vilket är ganska lågt och nu var det ännu lägre) och bloctrycket i botten. Så åter är det mitt blod som spökar. Det förklarar ju en del svimmningsattacker och näsblod. Svagheten och ledvärken i händerna antas vara en del av det långvariaga förloppet. Sen så birar ju givetvis situationen till att man blir mer mottaglig. Blev i vilket fall sjukskriven till nästa vecka. Så planer om lite pengar till lön kan jag ju ge upp.

Sportlov.... Veckan då man ska åka till fjällen med barnen, eller iaf hitta på massor av roliga aktiviteter. Prestationsångest!! Det blir inga fjäll här, inget Kungsberg eller vad det nu kan vara. Det vi dock ska försöka få till är ju en sväng till badhus, bowling och så lite skridskor så klart. Sen kanske luftkuddeland i Gävle (följa M-L? :P ) Eller vi... Maken antar jag att det ska vara... Eller barnen med kompisar. Får väl se hur jag mår i slutet av veckan. Vill ju vara med mina barn med, när jag ändå inte är på jobbet menar jag.

Försöker få till lite planer till helgen! Maken ska till Gävle på lördag så då är det ju MELLO hemma så klart, men fredagen är min att fylla. Kan ju bli trevligt :)

Inga kommentarer: