onsdag, mars 03, 2010

Vilket väder!!

Solen strålar utanför fönstret och på ca en timme har temperaturen stigit 7 grader. JAG VILL UT!!! Fast det vill jag ju egentligen inte... Jag har ju liksom den erfarenheten av att kall uteluft är det bästa om man har svårt att andas. Har barnen krupp så ut på farstukvisten en sväng, samma med astma. Men sen finns det tydligen tvärtom med, där man får andas in ånga för att öppna upp. Där är jag... När jag tog min promenad igår, den på ca 10 minuter till Hälsocentralen trodde jag att jag skulle klappa ihop totalt. Flåsade som efter värsta maratonloppet när jag väl var framme. JAG VILL UT!!! Njuta av solen och den vackra snön. Helst av allt skulle jag vilja följa med dotter till badhuset. Sitta och njuta i bubbelpoolen och sen bara ligga och slappna av i bastun. Då kanske man till och med skulle kunna simma lite :) Men jag tror nog inte att hon skulle uppskatta om jag dök upp. Hon är ju där med en vän :P

Hon, dotter alltså, får nog en super-dag idag :) Mitt sjukliga moders-hjärta slappnar av lite. Hon har som sagt precis åkt till badhuset med en vän, sen följer hon med henne hem för övernattning Bio-premiär med VIP-platser på Alice i Underlandet!! Jo, hon får nog en riktigt trevlig dag.

Sonen, som varit lite hostig och hackig, är hemma och myser. Donar på sitt rum och vägrar klä på sig. Varför ska han? Finns ju ingen anledning. Det är lov, låt han njuta. Men klockan 14 ska han till badhuset. Maken har lovat att de ska åka när han kommer hem och kusin Tobias ska följa med. Sen blir det övernattning här för hans del. Så förhoppningsvis får sonen en trevlig dag, när den nu väl börjar.

Men vad ska jag hitta på? JAG HATAR ATT VARA SJUK!!! Speciellt under rådande omständigheter... Man ska liksom vara stark utåt och för barnen, fast man nästan knappt har ork att le.

Barn är smarta.... De ser och hör massor och förstår mycket mer än du tror. Hur man än lindar in, kör med svengelska eller kodar. Dessutom kanske de bara hör fragment och skapar sig en egen bild av vad de hör. Det kan bli så fel.... Raka svar och förklaring är ju alltid bäst. Men om man inte har några raka svar då?

Inga kommentarer: