torsdag, juli 01, 2010

Dilemma

Jag ska på 30 årsfest! :)

Har köpt mig en klänning som är lite fin men samtidigt lite Maria. Lite för lång, men respektabel. Svart men jag tror nog inte att Syster Yster ska skämmas.

Problemet då? Jo... Skorna så klart!

Bronsfärgade, den mest heltäckande med "rätt" klack för i år. Men då blir det svårare med smycken. Måste ju få in bronsfärgen någonstans.

De svarta, årsmodell 2002, visar mer hud men har ju helt "fel" klack. Smycken blir då inget problem eftersom jag har mängder svart och silver.

Spontant skulle jag ta de svarta, men... Kommer trendpoliserna bland Södermalms innepersoner svimma då? Jag är ju inte den som bryr mig normalt, men Syrran kommer nog göra det.

Rent spontant, vilka passar bäst, oavsett?

7 kommentarer:

m sa...

Den vänstra som visar lite hud;)

M-L sa...

Eh.. mitt svar försvann i cyberrymden.
Iallafall skrev jag att spontant tycker jag att den täckande är snyggast. (och ögonskugga har du som matchar?;)

Men viktigast är ju att man känner sig bekväm, så om magkänslan säger den öppna- ta den! Det är ändå en relativt tidslös sko!
Klänningen är jättefin!

Maria sa...

M-L: Ögonskuggan har jag redan plockat fram i det syftet :) Tackar igen!!!

Du har hela familjen på din sida när det gäller den heltäckande...

M: Varför tycker du den svarta? För att den visar mer hud? Mer somrig?

Per sa...

Jag gillar den vänstra bättre. Ser sexigare ut. ;)

Maria sa...

Det är så... Det har med hud att göra alltså ;)

Per sa...

Måste det ju vara... ;)

m sa...

De är sommar då ska man visa hud ;)