fredag, september 17, 2010

Hårdrockare vs kvinnlig journalist

"Sångaren i Mustasch, Ralf Gyllenhammar heter han, onanerar med höger hand trots att han är vänsterhänt"

Så inleder Lisa Pehrsdotter sin kolumn i Arbetarbladets Nöjesbilaga På Gång. Efter det beskriver hon hur hennes intervju med bandet och framför allt Ralf gick till då de var här i somras för att besöka Getawayrock festival. Hon funderar över hur en manlig sångar kan antyda så mycket på sex till en kvinnlig journalist. Antar att det inte skulle vara det samma om hon var man...

Läsningen får mig att skratta. Sen när förväntade vi oss att sångare, eller övriga bandmedlemar med för den delen, skulle vara som vanliga Svensson? Är det inte allmänt känt att alla på det ena och det andra viset spelar över, överdriver eller vad det nu kan vara. Är de inte riktiga divor så är de svin eller sexmonster eller... eller... Varför inte bara ta det för vad det är?!!

I vilket fall, jag gillar Lisa och det hon skriver. Idag gav hon mig ett gott skratt till morgonkaffet, och det var välbehövligt vill jag lova. Men hon gav mig även lite att fundera på under dagen.

http://arbetarbladet.se/noje/kronikor/patv/2.1420/1.2337201-hardrocksangare-vs-kvinnlig-journalist

Inga kommentarer: