måndag, november 15, 2010

Dag 6 - Min dag

Ja... Dagen idag började ganska lugnt. Jag har haft ledig dag och behövde ju därför inte stressa upp mig själv. Barnen klädde sig och skulle promenera till skolan när dotter börjar blöda näsblod. Det vill inte ge med sig. Hon har haft besvär till och från men nu var det ett tag sedan. Tiden rinner iväg och vi inser att de inte kommer hinna till skolan. Bara att hoppa i brallorna och ge dem skjuts i allafall. De hinner precis :)

Jag susar hem och hoppar i duschen, efter den obligatoriska Provivan. Inget fixande av hår då nästa etapp är till Effect. Frida skrattar lite smått när jag kommer in i sista sekund med en blöt rufsig kalufs. "Jag vill ha det riktigt kort den här gången!" Beordrar jag och Frida uppfyller min önskan. Min förhoppning är jag ska kunna se anständig ut till jul...

Därefter går jag till Specsavers (stavas det så?) De små gummipluttarna som håller glasögonen på plats på näsan har varit slitna och i helgen fick jag till och med skavsår. Dags att åtgärda!! 60 spänn!!

Vidare till min Oriflame-kollega som har butik med smycken och piercing. Jag skulle hämta lite kundmaterial och så tänkte jag äntligen göra slag i saken. Ett par nya piercings :)

Äntligen på väg hem för att möta upp en vän som var kaffesugen. Tiden rusar iväg och det är dags att hämta sonen.

Eftermiddagen går till läxläsning och hemmaplock. Jag får äntligen upp min hylla i köket efter mycket möda. Saknar snickarverkstaden vi hade i huset!!! Bara plocka det man behövde. Jag saknar ju en hel massa saker. Inte något man använder dagligen men som är bra att ha.

Dotter viker tvätt och Sonen plockar ur diskmaskinen medan jag lagar maten, Pasta med Bacon och Champinjonsås.

Sonen får sin medicin och lägger sig medan Dotter går till en vän... Sängen lockar men jag och Ostkakan (!!!) ska ju kolla på Playboy-bruttan Holly som ska vara med på CSI.

2 kommentarer:

Cee... sa...

Är det gott?? =/...Champinjonsås till pasta?

Maria sa...

Nä, alltså det var ju typ baconsås med kanske 5 färska champinjoner. Men jag gillar ju svampsås till pasta annars... Du får väl smaka ngn gång :)