onsdag, november 24, 2010

Dag 9 - Min tro

När någon frågar om tro så tänker jag genast religiöst Men sen så läste jag M-Ls inlägg för samma dag och hon hade en helt annan tolkning.

Om vi återgår till det religiösa så ser jag mig inte som kristen, men jag är gift i kyrkan, konfirmerad och döpt, precis som mina barn. Varje juldagsmorgon sitter jag, oftast ensam i Valbo kyrka under gudstjänsten. Det handlar inte om Gud för mig, utan harmoni. Ett tillfälle att rensa min själ, bikta mig för mig själv. Byta några ord med denna någon som påstås finnas där uppe bland molnen. Men NEJ jag tror inte på Gud och inte heller på någon annan Gud inom de andra religionerna. Men jag tror på något, att allt har en mening på något vis. Jag tror på att vårt öde är förutbestämt av någon så kallad högre makt.

Inga kommentarer: