tisdag, november 16, 2010

Ingen bra morgon...

Eller... Barnen verkar pigga och glada. Klär sig och äter frukost. Allt är ok :-) Men så tycker jag ju att det är för kallt med jeansjacka när det är 10 minus. Då är det kört! Man är världens drygaste mamma som tvingar på världens fulaste vinterjacka som dessutom är förra årets modell. Kompromiss: Tjock tröja, scarf, mössa och jeansjacka.
Dotter är ändå inte nöjd men går med bror till skolan med hårda sura steg.
Jag packar ihop det sista och kan givetvis inte låsa upp dörren på bilen. Dunka, slå och värma. Kommer tillslut in, skrapar och borstar av snö. Sen kan jag ju inte stänga dörren när jag ska åka *asg* Men det som är härligt med manuell låsning :-) Så på väg, något sen men ingen panik. Njuter av det underbara vintervädret och nynnar till och med lite i bilstereons frånvaro. Så står det en timmerbil tvärs över vägen...
Vänta, vänta, vänta... Tillslut släpper han förbi oss. Nu skulle jag ha börjat. Susar vidare, parkerar men kan inte låsa upp dörrarna!! Så nu är jag helt plötsligt inlåst i bilen. Tar mig ut genom bagageluckan. Springer in... Det är lugnt! Brukarens make har redan gett medicin så jag kan pusta ut. Men frågan är...
Kommer jag in i bilen sen?

3 kommentarer:

Cee... sa...

Men skit i å lås bilen om du ändå inte har nån sterio!

M-L sa...

Här är det tunnaste galonjackan i skinnimitaion som sitter som gjutet på tonårskroppen. Oftast bara ett linne och ibland, i den bästa av världar, även en mjuk huvis under. Men alltid stora mössan och halsduk, så jag antar att det stajlen framför funktionen hon strävar efter?
Törs jag fråga var du piercat dig? Eller vill jag helt enkelt inte veta?

Maria sa...

C: Jag kunde ju inte stänga dörrarna så då blev jag ju tvungen att låsa under färd. Sen kunde jag ju inte låsa upp så bilen stod ju låst hela dagen. Men jag kom in!!! :)

M-L: Ja, vi var väl lika i den åldern antar jag...
Hon hade slut på Nässmycken så det blev bara två till i öronen...