måndag, december 06, 2010

Ja, ja...

"P" kommenterade det här och en kollega i affären. De ville veta lite om de andra dagarna. Så nu har jag bestämt mig för att göra ett litet försök.

Dag 15 - Mina drömmar
I nuläget vet jag inte vilka de är. Just nu är livet en enorm kamp som tar all min energi. Jag vill må bra, att mina barn mår bra.... Jag vill leva utan att oroa mig för ekonomi och hälsa. Jag vill känna harmoni och glädje och gärna lycka....

Dag 16 - Min första kyss
Den har jag ju redan fingrat på under min "Första kärlek"
Jimmy EngströmTobbes trapp :P Mer detaljer får ni inte ;)

Dag 17 - Mitt favoritminne
Dag 18 - Min favoritfödelsedag
Två dagar jag hoppar över....

Dag 19 - Något jag ångrar
Jag är ju en sådan person som oftast står för vad jag gjort och även om det är fel så accepterar jag det och gör det jag bör för att ställa saker till rätta. Jag kan inte säga att jag ångrar något så, sen finns det väl en del man kunnat göra annorlunda.

Dag 20 - Den här månaden
Ha ha ha! Den här rubriken kräver ett helt eget inlägg som jag hoppas kunna lägga energi på vid tillfälle......

Dag 21 - En annan tidpunkt
orkar jag inte tänka på....

Dag 22 - Vad gör mig upprörd
Ja.... Just nu blir jag upprörd på en person som inte lyssnar på vad jag säger. Som tar fragment och omvandlar det till vad denne vill att det ska vara. Den personen har på en kort tid blivit en helt annan än jag trodde.

En annan sak som upprör är denna någon som läser här och sen sprider rykten i min omgivning. Varför läser du här om du uppenbarligen stör dig på mig?!! Just nu önskar jag att jag valt att blogga på en annan plats, med lösenord.... Men det är ju inte syftet jag har med min blogg. Jag skrev ju det tidigare, mitt i separationen, att jag inte visste vilka som läste och därför ville jag inte skriva för mycket.... Tydligen var det ett bra val just då. Hoppas du slutar läsa här eller att du läser och använder mina ord med respekt. Du sårar mer än du tror....

Dag 23 - Något som får mig att må bättre
Här ska man skriva barnen, vänner osv.... Visst är det så :)
Men något jag konstruktivt gör för att må bra, för att rymma från smärta är ju konserter. Skulle jag ha råd så är det något jag skulle vilja göra regelbundet. Där mitt i folkhavet så rymmer jag, in i min värld. Där kan ingen skada mig eller göra mig ledsen.

Dag 24 - Något som får mig att gråta
Jag är en känslosam person. Jag gråter till känslosamma filmer, till rörande filmer. Just nu gråter jag till alla elaka ord som jag får höra....

Dag 25 - Ett första
Min första jul som singel och dessutom utan barn, närmar sig. Känner bävan och en viss oro....

Dag 26 - Min rädsla
...håller jag för mig själv...

Dag 27 - Min favoritplats
Har ju varit vid barbordet i köket i det gemensamma huset. Har nog inte funnit någon ny....

Dag 28 - Något som du saknar
Massor...

Dag 29 - Mina ambitioner
Inga kommentarer!!

Dag 30 - Ett sista ögonblick
Nja, vi kör några sista ord...
Hoppas ni blev nöjda nu då. Jag svarade ju lite iallafall :)

Sen måste jag ju tydliggöra att Exet inte är någon av dem som jag skrivit om i det här inlägget.

8 kommentarer:

M-L sa...

Blogga ska man ju göra för att man själv vill och har lust. Pausa om det är för mycket just nu, eller byt domän? Vet många som är nöjda med wordpress. (där man kan välja lösenskyddat på enstaka inlägg om man vill)
Trist att det var hela 7-8 saker du inte svarade på i inlägget, men jag tror att det du ville säga gick fram...
Kram till dig

P sa...

Tack

Maria sa...

M-L: Visst är det så! Jag bloggar ju inte för någon annans skull. Men vi vet ju båda att det kan vara skönt att få lite hjälp när man har bloggtorka. Sen de dagar jag inte svarat på... Där har jag väl helt enkelt inte ork. Jag vet ju ngn annan som gjorde samma sak ;)

P: Var väl inte för din skull så, bara att jag fick mig en spark i arslet. Hoppas du fick svar på det som gjorde dig nyfiken :)

M-L sa...

Ha ha..
Men Maria - jag skrev iallafall inte "håller för mig själv" eller "inga kommentarer" ;)

Maria sa...

Skrev inte "Håller för mig själv" på någon faktiskt!!! :P

M-L sa...

Joho... Din största rädsla va?

M-L sa...

Joho... Din största rädsla va?

Maria sa...

Okej då....
Men jag svarade iaf på desto fler ;)