söndag, januari 23, 2011

Tidningscupen 2011

Så var den över! Den största fotbollshändelsen i Sandviken! Önskar att jag kunde uttala mig om cupen över lag, men i år har jag ingen koll alls. Fokus har till fullo varit på "mina" tjejer och det jobb som jag skulle utföra kring arrangemanget Det som jag hört att att turneringen fått majoritet positiv respons och att flytten in i stora Göransson arena var en succé

Det jag fått reda på:
  • av Filip som spelar med SIFs herrar är att de tyvärr blev utslagna. Ironiskt nog av Köping som tränaren Tony basade över innan han kom till oss.
  • av Annica som tränar Bolltrollarna är att SIFs herrar lag två gick till final, men tyvärr förlorade mot Strömsberg.
  • av Jessica, vår favvodomare, är att Tierps damer vann genom att utklassa Huge med 7-0
  • genom att närvara är att SIF/Högbos flickor 12 vann sin final i sudden death
Sen är det inte så mycket mer bortsett från det egna laget. Vi placerade oss fyra i gruppen, vilket innebär sist... Eftersom antalet deltagare i vår grupp var så litet så gick alla till semifinal. Fyran skulle möta Ettan, Vasalund. Vinnare i denna match skulle få möta IK Sätra som tidigare hade slagit Hille. För två år sedan spelade vi final mot just Sätra. Den slutade med förlängning och sedan 5+5+3 straffar innan vi tyvärr fick se oss besegrade. Så det var ju lockande att leka med tanken om att få möta dem igen och kanske få revansch. Vår semi började inte så bra. 2 snabba mål från Vasalund och tjejerna började tappa modet. Det tredje målet fick dem dock att tända till igen. Rebecka kryssade efter uppspel från vår målvakt och sen satte Teresia ytterligare ett. Matchen levde, men med någon ynka minut kvar blev det ett fjärdemål för Vasalund och matchen var avgjord. Tjejerna var nöjda och tyckte sig ha gjort en bra insats. Jag håller med!!!

Jag stannade kvar för att se finalen där Vasalund även slog Sätra och fick sin guldmedalj.

Väl hemma så skulle ju alla kläder tvättas för att lämnas in och inventeras till sommarsäsongen. Tycker dock att det är skönt att det är några månader kvar till dess :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gick inte så bra för Sandviken i Inomhus cupen i Köping i helgen som var heller!! Var o kikade:)Såg att du skrev Annica och bolltrollarna hm det är Tonys sambo..

Maria sa...

Nä, jag hörde det...
Jo, Annica är Tonys sambo.