onsdag, mars 23, 2011

Ibland kommer allt ifatt....

Idag är en sån dag, när man i stort sett sitter och stirrar framför sig och inte får ett jota gjort. Jag har massor av ren tvätt som jag skulle behöva ta reda på. Högar som legat i vardagsrummet i flera dagar. En diskbänk som Exet förbarmade sig över för någon dag sedan, men som skulle behöva mer uppmärksamhet. Vore kanske bra att äta något, frukost vore bra, men inget jag har hemma är gott. Har haft några bra dagar, iallafall en mycket bra helg, men jag kände redan i måndags att det började gå utför igen. Provsvar och ännu mer medicin kan ha hjälpt på traven. Sen samtal från annan läkare och utökande av vanliga medicinen. Jag är en pillerknaprare av dess like!! Jag som inte ens tar alvedon i vanliga fall.

Känner av mina handleder igen.Var ett tag sedan, tror inte de gett sig tillkänner den här vintern. Antagligen för att den inte varit så fuktig. Men nu, antagligen pga övrig hälsa och min otroligt kassa blodcirkulation. Fingrarna domnar och jag är iskall. Fotlederna har jag ju konstant, men även de är värre nu. Benvärmare är ett måste hemma och avklippta raggsockor på promenad. Känns som om jag faller sönder... Allt jag är, allt jag står för, min personlighet, min fysik och min styrka, både mentalt och fysiskt. Allt försvinner....

När man börjar ifrågasätta sitt JAG vad finns då kvar av MIG?

Inga kommentarer: