onsdag, mars 09, 2011

Tragiskt!

Fick via en vän nys om den här artikeln i Arbetarbladet. Det är så tragiskt att detta kan hända! Men det är så lätt att det händer. Barnen har hjälm för att inte halka på gården, men vilka barn står still på marken. Det samma gäller ju huvan på overaller, jackor osv. För att inte tala om mössor som de mindre har, de som knyts under hakan. Den här typen av artiklar gör att blodet isar sig i mig som pedagog. Det skulle lika gärna kunna hända där jag jobbar. Man kan inte ha koll överallt! Det som gör det hela ännu värre för min del att olyckan hände på en förskola på mindre ort där jag jobbat i flera år. Det finns tre förskolor och jag har varit på två av dem... Risken är stor att jag vet vilken familj det gäller eller den personal som jobbade. Det gör att jag sakta känner hur min ångest kommer krypande igen.

Mina tankar är med denna familj, barn och personal på förskolan!

Inga kommentarer: