måndag, januari 13, 2014

Nytt år, nya friska tag!


"Det sägs ju att årsskiftet ska vara en vändpunkt, ett avstamp mot något nytt, mot framtiden. Jag kan inte förstå att det redan är ett nytt år! För ett år sedan var jag gravid, planerade bröllop och övervägde att säga upp mig från ett jobb som jag alltid velat ha. Mycket har hänt under det gågna året. Jag fick en underbar liten Son i juni. Han stannade en vecka längre än planerat men kom ut välmående. Tänk att han redan är 7 månader! I februari blev jag någons Fru igen. Det trodde jag inte skulle hända någon mer gång. Samma månad tog jag det otäcka steget ut i arbetslösheten. Med facit i handen var det helt rätt väl. Det räckte att det blev officiellt så släppte en av de tyngsta stenar jag haft från mina axlar. Sen kan man ju så klart diskutera om man vill vara arbetslös i dagens samhälle men i mitt fall gick hälsan före. Jag tror inte att jag hade fixat så mycket längre. Situationen var ohållbar!"
Det där var början på ett mail jag klurade på nyårsafton. Som vanligt blev det liggande som utkast i telefonen. Jag tänker ofta att jag ska starta om med bloggen eller kanske börja om med en ny. Men jag tar mig inte för det. Jag vet inte hur många gånger jag skrivit det här. Nästan fler sånna inlägg än den typen där jag verkligen skriver och berättar något.

Hur som, nu hoppas jag att det ska bli ändring på det! På onsdag ska jag ned till Oriflames huvudkontor. Jag har vunnit en plats i deras första bloggseminarium. Det ser jag verkligen fram emot! Att kanske få nya verktyg för att återuppta skrivandet, finna inspiration och skrivarglädje.


Inga kommentarer: