torsdag, mars 06, 2014

Viktigast på dagen

Frukosten är dagens viktigaste måltid. Jag vill gärna sitta länge och njuta, äta helgfrukost alla dagar,  frukostbuffe, mer eller mindre nyttig. Det handlar om att börja dagen lugnt och fint. Däremot kan jag inte äta frukost direkt när jag vaknar utan behöver någon timma på mig. Hur som, det passar ju inte att frukostera flera timmar en vanlig vardag, speciellt inte när man har en hungrig liten aktiv kumpan.

Litens mage börjar ju stabilisera sig, äntligen. Det gör att man gärna fortsätter med det som fungerar för honom. Vi blandar, mjölkfri och inte. Det gäller både gröt (Plommongröt med Mjölkfri banangröt)  och välling (Mild fullkornsvälling med Mjölkfri havrevälling). Det gör ju att det blir lite mildare för hans mage (och lite bättre för ekonomin med) Vi har ju förstått att han inte är intolerant utan "bara" känslig. Men efter några veckors ytterligare experimenterande så har vi hittat produkter från Semper som passar. Sen att blanda lite plommon, banan eller päron i maten eller till är ju aldrig fel. Nestles gröt, Sinlac är ju även den ett bra alternativ, men nu när Liten måste träna på gluten så undviker vi ju den.



Och där återkommer jag till de lugna sköna lååååååånga helgfrukostarna. Det är liksom inte möjligt med en hungrig liten en och har man dessutom en tid att passa.... Behöver jag säga mer? Av den anledningen (och även lite viktnedgång....) passar Wellness mig perfekt! Jag vet sedan tidigare att jag har svårt att få i mig järn men i Wellnesspack for women finns den mängd järn (och folsyra) som jag behöver. Utöver det får jag i mig flera vitaminer och omega 3. Dessutom en liten svart tablett som innehåller antioxidanten astaxantin. Den motverkar hudens åldrande och skyddar mot solens skadliga strålning. Idag bestod frukosten av Natural balance shake choklad som ger mig den näring och protein jag behöver. Den ger mig mättnadskänsla och hjälper dessutom till att hålla min blodsockernivå jämn under hela dagen. Till det en energigivande Botanical infusion revitalise. Den ger mig energi och får min senila, hormonrubbade hjärna att tänka bättre ;)

Så är man fit for fight igen! Kan behövas då det blir en intensiv dag.... 



Skickat från min Samsung Mobil

Inga kommentarer: