onsdag, februari 18, 2015

Prestationsångest

När jag avslutade min arbetslöshet så ville jag på en gång passa på att få ut något av arbetslösheten. Alltså.... Det finns massor som man kan få hjälp med! Så efter 1 veckas arbetslöshet bokade jag in mig på Arbetslivsprogrammet. Vilken höjdare! Att få möjligheten att träna på gym två dagar i veckan, cirkelträning 2 dagar. 1 dag i veckan är det heldag i Högbo med psykisk hälsa, mindfullness, stresshantering, att lära känna sig själv. Utöver det är det repetition av datakunskap, CV+PB-verkstad med coach och i mitt fall Starta eget/företagsamhetskurs. Allt detta GRATIS!

Många klagar på att arbetsförmedlingen tvingar dem att gå, att man måste göra detta för att få A-kassa osv. Men varför inte se förmånen?! Jag efterfrågade detta och jag har äntligen fått verktyg att skicka iväg professionella arbetsansökningar, jag får kunskap i hur jag kan starta ett eget företag som är en dröm någonstans bak i huvudet. Dessutom förhoppningsvis lite bättre kondis ;)

Hur som helst så har jag nu skickat iväg en ansökan med mitt nya CV och med ett skräddarsytt PB. Prestationsångesten kryper i mig! Jobbet är mitt absoluta drömjobb, ett jobb som jag skulle kunna göra resten av livet, som gör mig glad och ger energi. Jag verkligen vill ha det! Jag har i 2-3 veckor, sedan tjänsten lanserades, klurat, formulerat. Skrivit och skrivit om. Tagit hjälp av min coach, min regionchef inom Oriflame, av Syster och Maken. Stött och blött för att verkligen få fram vem jag är, vad jag är bra på, vad jag kan åstadkomma. Skickade iväg det på eftermiddagen, sista ansökningsdagen idag. ÅNGEST!!! Borde jag inte ha skrivit så? Formulerade jag det fel? Gick in på annonsen och ser att de har förlängt ansökningstiden, en vecka till!! Vad 17! Då skulle jag ju ha kunnat klura ytterligare några dagar........

Inga kommentarer: