fredag, mars 13, 2009

Kakan gjorde succe!!!

Flera bad om recept så tillslut drog jag kopior till alla :) Hur kul som helst!!!

Det var en lugn dag på jobbet för en gångs skull, bara 19 till lunch :D Ansiktsmålning stod på agendan för många. Allt från Darth Maul till glittrande fjärilar. Min underbara kollega M är så suveränt bra på det där. Hon kan nog placera vilket motiv som helst på ett barns ansikte. Saknade min andra kollega H. Hon har haft semester och det har varit tomt... Hon är på något vis en förebild med samma åsikter som mig. Hon sätter barnen i främsta rummet. Efter gårdagens påhopp kände jag verkligen att jag skulle behövt hennes stöd och ha henne som ett bollplank. Men M gjorde det ju minst lika bra!! Fast på sitt vis så klart!

Efter jobbet åkte jag till bokhandeln. Barnens yngsta kusin fyllde 2 år idag. Vi hade redan handlat present men insåg att de faktiskt har två barn att handla till så jag fick lite ångest och var tvungen att köpa en sak till. Det blev en sago-CD med Nalle Phu med tillhörande målarbok och kritor. Bra komplement till Stampe-pusslet i 9 bitar. På bokhandeln hittade jag även "Mod, mandom och mänskliga möten" av Anders Wiman ( http://wiman.se ) och Helena Harrysson ( http://www.harrysson.se ). Köpte den på stört och började läsa så fort jag kom hem. *återkommer* Hann ju dock inte så långt innan det var dags att bege sig på kalas. Var redan fullt ös när vi kom och mamman i familjen hade nyligen kommit hem från jobbet. Stressad... Varför gör man så mot sig själv? Hennes släkt är ganska stor så det blir ju en del folk. Fick nyss ett sms från henne. Hon beklagade att vi inte hunnit prata. *ler för mig själv* Är det någon som hon kan prata med när som helst så är det mig, vi bor 5 minuter från varandra... Men förstår hennes känsla helt och hållet. Man vill ju se alla. Lill-tjejen verkade iaf nöjd med presenterna och det är ju alltid huvudsaken, ett nöjt födelsedagsbarn :)

Åter hemma blev det ju mat och sen soffläge och Let's dance...

Måste kila och kolla vem som åkte... VÄNTA!!!! *springer och sätter på tvn igen - reklam* Vill att Elisabeth ska åka... Är jag elak då?

...i vilket fall så var det där hela familjen blev kvar tills det var dags för maken att åka till jobbet. Barnen borstade tänderna och lade sig. Så nu sitter jag här - ensam och övergiven ;) *ASG* Inte alls... Nu jag får min tid ju.

Nu har reklamen slutat!!!

Inga kommentarer: