söndag, mars 29, 2009

*pustar*

Det har varit en intensiv eftermiddag, tre kanon-bra matcher där tjejerna verkligen gav järnet. Dessutom så visade det sig att målvakten tydligen har lyssnat lite på sin tjatiga mor ang böjda knän och öppna händer osv. *stolt mor och tränare* Hon var super, vilka räddningar!!! Jag fattar inte, så imponerad!! Tyvärr så blev det "bara" en vinst och 2 förluster :( Men med tanke på motståndet som både var större och mer otrevliga och våldsamma så var de BÄST!!! De förtjänar verkligen en FAIR PLAY-trofe'!! Om det hade varit tjejer i mitt lag som gjorde som flera av våra motståndare så hade de fått gå av, satt sig på bänken. Jag kan inte förstå hur man som tränare kan uppmuntra den typen av spel. En av tjejerna har rivmärken på halsen, en annan blåmärken efter armbåge i ryggen, en tredje rejäla brännsår efter en knuff bakifrån... Sen bemöttes de av hårda ord och glåpord. Jag blir så ledsen :( Svårt att att uppmuntra till schysst spel när de blir bemötta på det viset.


***
SIF/HAIK F 1997 NI ÄR BÄST!!!
***
Nya friska tag till utesäsongen!!! :)
***
Sen så M-L, du kommer inte få ngn ursäkt på den punkten däremot kan du få en förklaring hur jag tänker. Men det känns som om vi får ta den öga mot öga :) Kan bli för långt här annars... Eller? ;) Betar av det de första vi gör när vi möts på station så slipper det ligga och gnaga :P
***
Dags att ladda för en ny vecka... Händer inte så mycket speciellt. Jobbar som vanligt, fick ju en vecka till så min sista vecka kanske... Håll tummarna att det inte blir så!!! Tre kvällsmöten inplanerade, Årsmöte med Högbo och så Spelar/föräldramöte med "mina" tjejer. Det tredje krockar tyvärr med ett annat, får försöka uppdatera mig med hjälp av någon annan. Det gäller organisationen i kommunen. Dessa besparingar... Gissa vilka som ryker först! Jo, givetvis vikarier/barnskötare :(
***
Har dörrarna till ett av skåpen i badrummet kvar att montera, det drar verkligen ut på tiden. Sen kanske duschväggarna kommer *hoppas, hoppas, hoppas* och när de är uppe så är det ju faktiskt klart :) Sen ska det ju till en handdukstork, men det väntar vi med till hösten och så antagligen lite krokar och så, men det väntar vi med eftersom vi inte vet om vi behöver och i så fall vart. Vi måste "boa" in oss lite först. Sen så ska jag köpa lite nya handdukar, vet inte när jag gjorde det senast *funderar* är nog många år sedan känns det som.
***
Nu ska jag göra ett ryck och få barnen i nattuniform. Hörde at M äntligen duschade. Hon kunde inte slita sig från filmen i vardagsrummet. Killarna kollar på Star Wars där... Sen ska jag nog ge maken den massagen som han tjatat om ett tag, kanske... om han är snäll :P
***
Trevligt slut på helgen!!! :)
***

2 kommentarer:

Maria sa...

Hrm... Ngt som strulade idag, kunde inte göra "spaces" mellan styckena, därav mina fina stjärnor. Måste ha ändrat ngn inställninge eller så... Orkar inte strula med det nu... Tar det nästa gång :)

Ha en bra kväll!!:)

M-L sa...

Okej då.. Ursäkt var väl att ta i ;-)
Visst kan man alltid tycka olika, tur är väl det. Min påvisning och röda tråd var väl att låten var ganska lik annat de gjort..
Snöade in i förmiddags på deras ballader!

Skönt att badrummet börjar bli klart!

Duktigt kämpat av tjejerna!
Men jag håller med dig, vem uppmuntar sånt fulspel? Usch!!
=(