torsdag, juni 18, 2009

Så har man stressat runt en dag till!!

Peter ringde från kansliet "Era overaller har kommit. Visst vill ni väl ha den innan helgen?" Jo, men självklart ville vi det. Dit och hämta, släpa tre kartonger med hem men båda lagens kläder, sortera, märka och paketera om. Inse att "för 17" jag har ju glömt att beställa lagfotografierna!!! Så iväg igen, in till Fotobaren, lämna beställningar och betala. Iväg till Apoteket för jag vill ju inte hosta konstant hos M-L sen gick jag förbi Systemet... Nubbe är ju inte så vidare gott, men man vill ju på ngt vis. Absolut har ju smaksatt sprit och de säljs ju i småflaskor, 5 pack. Perfekt att ta med ju :) Sen vidare, möta Mickis som hade shoppat lite hemlisar och så slutligen hemåt. Men på vägen svänga förbi Nina som hade lite produkter hon skulle ha av mig. Tillslut hemma, pustar...

Maken sitter på "Blocket", vill ha ny bil... *suckar* "Jag åker och provkör en SAAB nu* Så drog han iväg i ett huj. Herregud vilken impulsiv människa!!

Slutligen sitter jag nu här, jag som skulle ha packat färdigt vid det här laget. Utan att ha packa alls, väntar på att de första tjejerna ska komma instrosandes till träningen. Vi startar ju här idag så de kan få sina kläder. Sen går vi vidare till Jernvallens konstgräsplan. SIF möter Gamla Upsala idag. Så på dagens träning blir det till att gå på fotbollsmatch i utbildningssyfte :)

"Mamma! Får jag ha nya skjortan med rosa på hos Edvin?" Ja, men visst får du det om du vill. "Jag vill ha fina shortsen med" Okej, men tror du inte att det blir för kallt då? "Men jag vill vara fin!!" Vi får se, du kan ju åka i den för det är varmt i bilen. Det accepterades. Kan killar ha strumpbyxor? Tål att tänkas på. Kan, kan de ju, frågan är ju om de vill.....

Inga kommentarer: