måndag, juni 22, 2009

Myser...

Ja, nu har jag äntligen satt mig ner. Äter min matjes med ny kokt färskpotatis, ägg och gräddfilssås med gräslök *andas*

Helgen har varit underbar!! Att sätta sig i bilen i ett regnigt Sandviken, åka med lugna barn på lugna vägar och se hur molnen skingrar sig. Redan i Västerås strålade solen och i Örebro var det rena rama sommaren. Min sommarklänning passade bättre in där kan jag säga. Det var härligt att träffa M-L igen. Har ju som jag berättat tidigare längtat en hel del på sista tiden så det blev perfekt. En helg med massor av god mat och mycket god dricka, för att inte tala om vilket underbart sällskap. Tror nog att hela familjen saknar lite idag. Maken citerade fadern i det hemmet konstant på hemresan och konstaterade igår efter "Den gröna slaktaren" att den var inte lika bra utan F. Hemresan blev dock lite stressig. Vi tyckte att vi hade god tid på oss och eg skulle vi nog haft det om vi inte skulle köa 20 minuter på MAX osv.

Väl hemma var det bara att packa om bilen och bege sig till fotbollsplanen. SAIK som motstånd stod på dagordningen. Det här är en viktig match för tjejerna, vet eg inte varför. Det är ju ett derby i den benämningen att det är två Sandviken-lag men sånna finns det ju fler av och där infinner sig inte alls samma stämning. Hur som helst var ju jag lagom sliten så mina kollegor hade redan planerat strategi och taktik. Det blev vår första vinst för säsongen :D 5 - 1!!! Undrar hur jag ska tolka det...? Härligt i vilket fall!! Givetvis en bra avslutning på försäsongen.

Somnade ovaggad igår kan jag säga och ville inte alls vakna när klockan ringde i morse. Men bara att pallra sig upp. Inte varje dag man går på anställningsintervju och absolut inte varje dag man går därifrån med ett jobb i handen (om man nu kan formulera det så....) Börjar 14.45 idag så det blev ju till att fixa omsorg till sonen. Får fart på lite mat tills dotter kommer hem och ordna kvällen. Både jag och maken slutar 22.... Spännande ska det iallafall bli, inget som jag tidigare gjort. Men man ska ju mottaga alla utmaningar som går. Det stärker ju personen :)

So... Wish me good luck!!!

2 kommentarer:

M-L sa...

Men du tjejen..WOW!Det där med snabba ryck har visst blivit lite av din grej numer?? ;)
Tack för en härlig helg, så glad att det blev av!

Ha en bra första kväll på jobbet! Kram kram

Maria sa...

Japp, snabb som fan :) Tur att man inte är kille.... ;)