söndag, juli 26, 2009

Men veckans höjdpunkt vet ni nog vad det var.....

Så äntligen!! Det jag längtat efter i flera månader!!!
Med ett härligt pirr i magen begav vi oss iväg från Örebro :) Jag imponerades av M-L's kaxighet. Modet att ge sig iväg med ett ekipage av den storleken, första gången och då gör man det över 20 mil. Men jag klagar ju inte för det var en sån härlig upplevelse. Bara vi två, inga barn och inga makar. Bara vi, tid för surr och djupa diskussioner
Tillfällen till skratt och uppkomst av interna skämt som vi antagligen kommer bära med oss resten av livet ;)

Sen gör hon en klockren parkering, på FÖRSTA FÖRSÖKET!!! Jag vad säger man?

Vi bor in oss och är nyfikna att utforska området....

Inser att vi gjorde rätt i att landa här redan på fredagen. Många köande och enorma väntetider blev det för en del.

På lördagmorgon fick vi tillslut tillgång till festivalområdet. Valde ut en perfekt plats där vi garanterat skulle se bra utan att trängas för mycket

Börjar uppladdning....


Värmer upp med några andra band....

Machine head överraskade....

...och jag gillade dem skarp :D

The Hives är inga favoriter dock...

Men till min förvåning så stod jag där och stampade takten

Folk börjar samlas, man förstår inte hur mycket folk det eg är. Läser dagen efter att 35000 personer såg Metallica. *ryser* Enormt mäktigt!!

Pirrig väntan.... SNART!!!!



James har ju en härlig utstrålning och hade en otrolig publikkontakt hela tiden. De stora skärmarna gjorde ju inte saken sämre :)

Paradnumren radade upp sig efter varandra. 2½ timme känns som 20 minuter.

De är så proffsiga, stannar länge och tackar publiken, småpratar med dem längst fram. Trots en garanterad trötthet, värkande fingrar (som synes på Kirks tejpade hand) och dyngsura av svett så tar man sig tid. Det är stort för mig. Att man inte bara spelar, tackar och går ut från scen...


Det var tungt att vakna dagen efter... Regnet öste ned, det jag sett fram emot så länge... Nu var det över. Jag kände mig sliten och en aning uppgiven.


Men vi får väl göra om det...
ROAD TRIPP a´la M+M del 2 ;)

4 kommentarer:

M-L sa...

Det lär vi absolut göra om, kanske redan nästa sommar!! =)

Maria sa...

Hojta så kommer jag springade :P

Per sa...

Coolt!

Tänk att jag också var där bland alla de 35000. Vi kanske tom gick förbi varandra... hehe

Rock On!

Maria sa...

Ja, kasnke det... Som på KIZZ då nyligen och kanske på kommande Sonis ;) Vi har ju lika intressen uppenbarligen :P