söndag, juli 26, 2009

UTMANING!

Så antar jag utmaningen som jag fick av M-L!!!
***
Fem saker i min handväska:
Jag har inte handväska på sommaren, eller eg inte alls förutom när jag jobbar. Fickorna är mina bästa vänner :) och där finns....
  1. Plånbok
  2. Mobiltelefon
  3. Husnyckel
  4. Bilnyckel
  5. Jobbnyckel
Fem saker i mitt badrumsskåp:
Jag har ju äntligen fått mitt nya underbara alldeles egna badrumsskåp. Äntligen!!!
  1. Hudvård för ansiktet
  2. Linser
  3. Tandvård
  4. Silicondroppar för mitt svintohår
  5. Diva-cup
Fem saker i min garderob:
Alltså, jag använder ju inte min garderob. Där hänger för tillfället min kostym som jag senast använde för 100 år sedan, någon klänning som jag aldrig använder osv Min garderob är ju på tvättställningen, på stolen i sovrummet eller på kroken i badrummet.... Men mina fem saker är...
  1. Mina svarta stretchjeans (som jag tydligen festade sönder dragkedjan på i Hultsfred :( Måste fixa snarast!!)
  2. Min svart och vit rutiga kjol
  3. Vita Backyard babies-linnet
  4. Den blå klänningen (ser ut som en städrock men så underbar!)
  5. Baggybrallor (Perfekta att jobba i)

Fem saker i mitt kylskåp:
Just nu är det ju ganska tomt eftersom det är ett trångt och litet elände
  1. En skål med sallad
  2. Ny gräddade pannkakor (Perfekt att värma om man har barn som är hemma själva)
  3. Vinbär (sonen vill ha gelé men jag hinner inte)
  4. Juice
  5. Sodastreamvatten

Blir bättre med det nya :)



Fem saker i min frys:
Har ju en frysbox i källaren men snart får jag min egna frys uppe :) Längtar!!!
  1. Älgstek (Den sista :( Men snart är det höst igen )
  2. Potatis krocketter (Inget i min smak men sonen älskar dem)
  3. Wok-grönsaker (Fungerar alltid)
  4. Glass och isbitar (eftersom sommaren varit så varm...)
  5. Lax
Så nu vet ni :)

Skickar utmaningen vidare till den som känner sig sugen. Jag vet ju inte riktigt vilka som läser här, men om ni antar den kan ni väl höra av er så jag får smygkika lite :)

4 kommentarer:

M-L sa...

Tack för titten!
Jag köpte såna där silkondroppar som du har, lika bra som frisörens dyra dyra för 250:-
Snyggt kylskåp! Ska bli spännande och se köket sen!

Maria sa...

Ja, kom hit om två veckor så är det klart för beskådning, hoppas jag .... ;)

Vad fick du ge för de som jag hade då? Visst var det runt hundringen?

Per sa...

Men BYB linnet använder du ju då och då. Det har ju "hela världen" sett tom. ;)

Maria sa...

Japp, älskar BYB-linnet... Skulle vara lite mer urringat bara...