måndag, juli 27, 2009

Så var man tillbaka...

...på gamla hederliga förskolan. 8 timmar i barngrupp när man inte gjort det på ett tag, det känns vill jag lova!! Tung i huvudet och ett rejält tryck bakom ögonen. Men så är det ju, bara man vant sig så :)

Sen bar det av ut till mamma en sväng, eller till Torsten och Clinton rättare sagt. Mor har rest bort och kvar hemma finns hennes och syrras små kissemissar. Helt underbara Main coon-killar som blev alldeles överlyckliga när de hörde nyckeln i låset. De var nog döende av ensamhet ;) Inte alls men man förstår ju att de får långtråkigt när de är vana att springa ute hela dagarna och nu sitter de inlåsta :( Morfar var "hemma" han med. Han och mormor har en lite stuga på mammas tomt, en liten täppa att mysa vid när lägenheten känns trång. De börjar bli gamla :( Man inser ju liksom inte att de ska gå bort någon gång... Morfar klippte gräset och planterade blommor, sen tittade han på klockan "17.30" sa han och pekade på armbandsuret. "Jag har lovat Lisa att vara hemma till 18.00 exakt så det är bäst jag plockar ihop." De är så mysiga tillsammans, pussas och kramas och visar liksom sin kärlek. Härligt att se!! I september firar de 60 årig bröllopsdag... Det ni!!! Imponerande!!!

*telefonen ringer*

Pappa... *asg* Han har tydligen köpt hus... ??? Med en kvinna som han påstår sig att inte vara tillsammans med... Spännande! Fast de hade ju en relation tidigare... Ja, se dessa ungdomar ;)

4 kommentarer:

M-L sa...

Underbart att läsa om din morfar och mormor!
Ger liksom någon sorts hopp..eller nåt..
Jag börjar jobba nästa vecka, känner en viss ängslan över att behöva vakna till en väckarklocka!

Micke sa...

men titta vad jag hitta. Alltid trevligt med lite läsning. Ha det gött

Maria sa...

Ja, hej, hej...

*räknar på mina fingrar*

Undrar hur många Micke jag känner? Vem kan du vara? *nyfiken*

Men tackar givetvis för kommentaren och hoppas att du kikar in mer :)

Maria sa...

Jo, M-L den där väckarklockan... *suckar* Det blir tyngre och tyngre för varje dag nu. VILL HA SEMESTER!!!