söndag, september 27, 2009

I morgon....

...börjar jag på ett nytt jobb. Eller egentligen inte, jag var där någon vecka för något år sedan. Ett föräldrakooperativ. Det som skrämmer med detta, ett stundande längre vik, är att jag vantrivdes. Upplevde att de var många år efter i utvecklingen, läroplan och dokumentation Man "skottade" på gröt i tallrikarna till frukost, utan att fråga barnen, åt de inte upp blev de utan smörgås. Man fick bara cykla på en liten asfalterad fyrkant mitt på gräsmattan. Inte i den lilla mysiga skogsdungen i gårdens hörn. Många spännande ställen att bygga kojor och så på, men man fick inte cykla dit eftersom det var jobbigt för personalen att städa cyklarna sen.... Jag hoppas innerligen att detta har förändrats, det var ju trots allt ett tag sedan. Men dessa tankar gör mig nervös.... Håll tummarna för mig i morgon!!!

Inga kommentarer: