söndag, september 27, 2009

Tillfredställd

Sitter här i mitt mörka härliga, höstiga vardagsrum. Framför mig, om man bortser från min alldeles, alldeles egna DATOR (!!!) kämpar maken med vår nya DVD. Vår gamla dvd är närmare 10 år och glapp. Det har nog inte gått att se på dvds i den det senaste året så det har vi gjort i playstation. Irriterande tycker ju maken för då kommer inte souroundsystemet till sin rätt (vem bryr sig?) Men en ny dvd har liksom inte varit så viktigt... Men så pajjade min ääääälskade VHS!!! Så nu kunde jag inte spela in ngt mer. Och det är viktigt för mig, att kunna titta på ngn mysig serie som man inte kunnat titta på tidigare. Jag vet att man kan göra det på div hemsidor, men det är ju inte samma sak. I vilket fall, när vi nu iaf skulle dra på oss lite lån så blev det även en dvd med hårddisk. Och den ska nu maken installera i ett råttbo av kablar. Inget för en aggressiv man utan tålamod. Jag föreslog att vi faktiskt kunde titta på Wallanders nya "Cellisten" på playstation så kan han greja i lugn och ro i morgon, men "NEJ! Det här går fort!" Återstår väl att se hur länge till jag får vänta, om jag orkar kolla på filmen med honom. För, som ovan... Man borde vara utvilad när man börjar ett nytt jobb.

Inga kommentarer: