torsdag, oktober 29, 2009

Hur puckad får man vara!!!

Min man är nog bland de knäppaste jag känner just nu... I lördags hade dotter sin födelsedagsfest. Eftersom jag var relativt nyopererad så hade han ju ganska strikta order för att ha läget under komtroll. Dessutom skulle min mor och syster fira på lördag morgon eftersom de hade förhinder sen. Så för deras del blev det födelsedagsfrulle. Jag, i mitt patetiska lilla sinne, trodde ju att han skämtade när han sa att han skulle gå ut på fredagen. Men så var inte fallet utan han tog med sig sin 3 (!!!) liters vinare och beger sig på hårdrockskonsert (Lillasyster) med polare. Får sms från gemensamma vänner, berusade sånna som gärna vill upplysa mig om vilken jobbig dag J kommer få i morgon. Som om jag vill veta det mitt i natten!!! Men ändå fortsatte det plinga i telefonen, vilket jag inte märkte då eftersom jag stängde av ljudet. Vaknade dock vid 4 när "någon" masade sig hem. Smällde i dörrar och gick in i väggar, pratar med sig själv... Somnade tillslut iaf och fråga mig inte hur han kom i säng.

Lördag morgon.... Jag fixar och donar, städar undan hans fylle mat osv... Tar emot gäster och förbereder fest hoppandes på ett ben... Dagen flyter och jag behöver väl inte berätta hur det fortsätter, eftersom ingen vill äta med kräksjuk karl närvarande...

Jag överlevde iaf och M fick en bra fest så vitt jag vet.

Idag så ser jag då, på det underbara forumet Facebook, hur en tjej taggat J på 7 bilder... Kind mot kind, i knät, liggandes på golvet...Inget eg skyldigt men fan så irriterande. Dessutom taggar han inte av dem utan nu kan alla jag känner gå in och kika på mitt eget fylleas... Känns ju bra och det får inte mitt onda ben att värka mindre. Snarare tvärtom, även en viss ledsamhet infinner sig :(

Inga kommentarer: