måndag, januari 04, 2010

Irriterad!

Jag har länge velat ha den röda glasskivan. Att ha ljus på eller bara som en vacker prydnad... "Onödigt att kasta bort pengar på ngt dyligt!" enligt maken. Visst, 200 kr för lite glas kan jag ju iofs hålla med om... Hela hösten gick och tillslut - REA! Sen halva rea-priset osv. Köpte skivan för 35 kr i början av december. Glad över mitt kap, men maken muttrade ju så klart. Fixade mitt bord i hörnet i vardagsrummet, med skivan, Marilyn och servett- och kryddställ i smide. I dag dammsög maken... Crasch doom bang!!

2 kommentarer:

M-L sa...

Jag skulle aldrig ha väntat till rean, och inte skulle jag ha talat om vad den kostade heller. Helt plötsligt skulle den bara befinna sig i vårt hus =)
Men oj vad han skulle ha haft det hett om öronen om han sabbade den. Då skulle jag, bara för att liksom vrida om kniven lite, tala om vad det har kostat ;)

Maria sa...

Ja, nu var det väl inte med mening, men nog hade jag kunnat mörda karln!!!