tisdag, januari 05, 2010

Om man ligger vaken nu...

Igår skyllde jag på att jag kollade på hockeyn. Men vad är min ursäkt idag? Att jag inte vill sova för att jag drömmer mardrömmar eller att jag inte ens kan somna för att det är så många tankar i mitt huvud. Nytt år, nya beslut... Allt bara surrar, vad är rätt och vad är fel? Man blir på något vis hjärntvättad av samhället, man ska vara den där lyckliga familjen, där båda har fast jobb och hinner med hushåll och nöjen. Allt ska följa en mall på något vis, en form... Jag vet ju givetvis att det inte är så, men det är en känsla som lättare kommer över en när det är tungt. När tvättingen växer, dammråttorna frodas... Och detta trots att man varit ledig ett bra tag. Man har sett och hört om div julklappar som barnens kompisar har fått. Våra fick ju "bara" lite småplock i år. Motivering: De fick dyra födelsedagspresenter och dotter var ju dessutom på Idolfinalen. Vår ekonomi fixar inte dessa enorma summor som spenderas. Ett Wii hit, en dator dit, egen tv osv. Vad skapar vi för samhälle på det viset? Vill vi verkligen bli så materiella? Känner att jag svävar iväg... Kan vara för att klockan är... Låt se... Mer än halv 5 på natten!! Säger som en manlig vän sa en gång när han var ledsen "Jag tar några alvedon och springer in i väggen. Då kanske det inte gör så ont när jag vaknar"

Inga kommentarer: