torsdag, februari 11, 2010

Blev visst mer fotboll....

När jag avslutade LOK arbetet fick jag ett mail av vår kanslichef. Där beskrevs att vi skulle välja klubbtillhörighet.

Vårt lag är ett samarbete mellan två klubbar. Var för sig får de inte ihop flicklag, men tillsammans har det för alla åldersklasser från 1997 och nedåt. Det har fungerat bra, men klubbarna kommer ju inte överens om matchkläder, träningsplan odyl. I höstas när vi hade utvärderingsmöte tog jag och min kollega Janne upp detta till diskussion. Vi vill tillhöra en klubb så att tjejerna kan få klubbtillhörighet. Och nu kom alltså mailet.... Vad vill vi då? Jag har en ganska klar åsikt, den enklaste för mig. Rent egoistiskt... Så nu gäller det att komma överens, vad är bäst för tjejerna?

I samma veva ringer dessutom en konsult som hjälper dessa båda klubbar. De höll på att sätta ihop en ungdomssektion i den ena föreningen. Frågan var om jag ville sitta med där. Men vad kan jag svara på det? Jag vet ju inte ens om det är den klubben som mitt lag ska tillhöra... Givetvis förstod han min situation. Men bad mig ändå att komma på deras möte nästa vecka. Klart jag kan!!

Så det blev mycket fotboll, så här mitt i vintern när det är 12 grader minus ute....

Inga kommentarer: