lördag, februari 20, 2010

Melodifestivalen - Delfinal 3 - Göteborg

Har lyssnat lite på kvällens bidrag då :) Jag har ju tidigare sagt att tävlingen i Göteborg kommer bli den bästa. Jag har i nuläget inte ändrat uppfattning. Så min ego-analys:

  1. Alcazar-Headlines: typisk låt för deras del. Jag gillar det fortfarande, men frågan är ju om resten av befolkningen kanske börjar bli less.
  2. Johannes Bah Kuhnke - Tonight: Lät lite som Andreas Johnsson från början...Skön....
  3. Elin Lanto - Doctor doctor: Skön låt! Hoppas den gör sig bra i tv.
  4. Erik Linder - Hur kan jag tro på kärlek: SÅ LESS PÅ FINA SNYFT-BALLADER!!! Eller vad man nu ska kalla det...
  5. Getty Domein - Yeba: Ja... Annorlunda... Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Skönt gung...
  6. Timotej - Kom: Glad, latinoinfluenser... Går säkert hem, men så trist enligt mig
  7. Darin - You're out of my life: Lite trist och ingen personlig favorit... Men Darin är Darin, han kommer vidare för han har sina små-brudar runt om i landet
  8. Crucified Barbara - Heaven or hell: Åter... Varför gör de lugna låtar?!! Samma som Pain of salivation för två veckor senad :( Blir besviken... Men håller mina tummar stenhårt!!!
De fem....
Jag vill:
  • Elin Lanto
  • Alcazar
  • Crucified Barbara
  • Johannes
  • Timotej
Tror dock att Darin byter plats med CB och så tror jag att Eric Linder kommer med.
Men det får gärna bli CB och Johannes till Globen och Elin och Alcazar till Örebro :)

3 kommentarer:

Veronica sa...

Hej!
Jag har alltid setat som fast klistrat när det varit melodifestivalen men jag tycker den har förlorat sin charm med alla dessa deltävlingar och att allmänheten ska få bestämma..
I kväll höll jag på Darin och Timotej.. Alcazar tycker jag är lite ur tiden- samma sorts melodi och låtar hela tiden..

Mia sa...

Hej!!

Tack för den. :) Men hur ser mna den då???

Maria sa...

Mia: Du får kopiera den från mitt inlägg här, när du skriverdina 7 fakta :)

Veronica: Jo,många som tycker det blir utdraget men gör ju bara tjusningen längre :)