onsdag, mars 17, 2010

Då har startskottet gått


Utomhus-säsongen närmar sig! Möte inför 11-manna premiären. Tyvärr var det inte så mycket nytt som jag trodde. Hade känt mig lite stressad över det, men det hade jag ju inte behövt vara. Det blir antagligen 10 lag i vår division (4) så det blir ju några matcher. Sen DM på det. Späckad sommar :) Lite nytt med FOGIS och sen har jag ju det nya LOK sedan tidigare. Med andra ord en hel del tid vid datorn med. Jag som sitter där så sällan menar jag ;)

I nuläget är det ju 16 tjejer i laget och det bör vi nog försöka hålla. Är det så att vi får något avhopp så kan det ju vara svårt att få ihop fullt lag till match. Av erfarenhet kan det vara svårt ändå. Det är en ålder då mycket annat kan locka. Det gäller att prioritera. Med detta i bakhuvudet så måste vi även bli hårdare på vad som gäller. Att man måste vara med på träningar för att få spela, att man måste anmäla frånvaro osv. Något som inte riktigt har fungerat tidigare. Vissa förlitar sig på att de är bäst i laget. Men det betyder ju inte att man inte behöver träna.

Killarna har ju inte tränat i vinter. Så nu är det ju hög tid att kolla upp vilka som vill fortsätta. Om vi kan få tag i ytterligare en ledare. Föräldramöte är ett måste innan start.

Träningstiderna är preliminärbokade. Båda lagen har samma dag :) Det tycker jag är toppen. Då slipper jag vara uppbokad fyra dagar i veckan, utan bara två lite mer intensivt. Sen givetvis matcher utöver det.

Årets första Bollflickeuppdrag blir den 28 mars, om nu SIF går vidare i Svenska cupen. Härligt!!! Bra att jobba in lite pengar till den ekande lagkassan.

Blir nog en bra säsong! Lite mer struktur och delegering så ska det nog ordna sig :)

Inga kommentarer: