söndag, april 18, 2010

Helgen

Fredagen var ju ganska slitig. Jobbade några timmar för att sedan åka på begravning.
Det var så otroligt vackert och jag har aldrig blivit så tagen av en begravning som denna. Trots att jag inte stod personen alltför nära. Den var så personlig, så planerad och... ja...känslosam. Planen var ju att åka tillbaka till jobbet, och det gjorde jag ju. Men det fungerade inte alls, gick som i dvala och tillslut skickade min kollega hem mig. Snabbt klädbyte, sen ner till Jernvallen för träning. Jag backade helt i min tränar roll och valde att vara helt deltagande då vår gästtränare, Dan Nordfeldt, instruerade. Brände ur mig totalt och jag fick utlopp för både min sorg och ilska. Vad skönt det kändes efteråt!!!!

Lördagen bjöd på en lång sovmorgon. Kom nog inte ur sängen förrän vid 11. Så skönt!! Eftersom veckan varit ganska späckad så har hemmet förfallit. Maken och jag gjorde ett gemensamt ryck och hux flux var det fixat. Vännen D dök förbi och surrade lite, betalade lite produkter han beställt osv. Tjatade lite en extra gång om att jag verkligen borde dyka upp på den planerade inflyttningsfesten. Jag var ju egentligen inte så sugen, men sen är ju jag inte den som bangar fest heller. Dagen fortsatte med tvätten. Dotter åkte med en vän till dennes stuga i Axmar för övernattning och sonen satt insnöad vid PS. Dusch och en öl, bra musik och festasuget var igång. Maken var trött och lite smått grinig och ville helst sitta och stirra på tvn, vilket gjorde valet lätt. Fest så klart!!! En mycket trevlig sådan :) Även om avslutningen hade kunnat vara bättre

Vaknade till sol, vilket manade till en lång skön löp/lunk-promenad. Äntligen börjar kroppen komma igång efter den här idiottunga vintern. Men hoppar anmälan både till Lidingöloppet, halvmaran och vårruset. Vill inte känna stress när knäna inte orkar. Hem och så lite gårdsfix innan kaffe och dumle väntade i solen på altan.

Så här på söndag kväll så tycker jag att helgen varit bra :) Trots lite ledsamheter hos en vän....

Inga kommentarer: