onsdag, juni 30, 2010

Tröööööött!!!

Men det var ju absolut värt det :)

Tisdagen var planerad på två vis... Antingen Sandbankarna hela dagen med barnen alt besök från Örebro. Men avslutningen var den samma - THE TWILIGHT SAGA-MARATHON!!!

Tyvärr föll det sig inte så att min underbaraste kunde komma upp den här gången :( Men den som väntar på något gott ;)

Dotter bangade så det slutade med att jag och sonen drog iväg själva. Det var det perfekta vädret för vistelse vid havet. Varm, varm sol men med molndis och vinden fläktande. Vi var där vid 11, den perfekta tiden eftersom de som bor i närheten då åker hem för att äta lunch. Bara att vraka och välja sin plats :) Den här platsen är min absoluta favoritplats på sommaren. Här kan jag låta timmar bara flyga förbi och den här dagen var sonen i samma mood. Vi intog varsin solstol och slappade, vadade ut, slappade vidare. Nintendo DS och Sweden Rock Magazine sida vid sida. Riktigt njutbart!!! Klockan gick och maken slutade jobbet. Hans kollega, som bor i Skutskär, gav honom lägligt skjuts ut till stranden och han hade med sig glass!!! Vad passande!! Älskade Magnum Gold!!! Nu börjar så mitt raggande... Vem vill hänga med ikväll? Drar iväg ett gäng sms... Maken vägrade, Vännen J var sjuk, svägerskan N hade jobbat och var trött, E hade inte barnvakt, D verkade ignorera... Såg inte alls lovande ut :( Men jag fick väl helt enkelt gå själv då. Klockan fyra var det dags att bege sig hemåt. Väl hemma hörde kollegan H av sig och ville hänga med!!! Vad skönt!!! Snabb "raggardusch" lite piff och sen stress till Gävle, och Filmstaden!!!

Vi inser ju på en gång att vi inte riktigt hör hemma här. Men vad gör det?!!! Det är ju inte siffran i åldern som avgör det. Visst var det väl så? ;) På väg in i salongen får vi dricka och popcorn. Vi intar våra platser och tre biovärdinnor välkomnar oss. De skämtar om det stora Fan-eventet som nyligen ägt rum, de visar bilder på huvudrollsinnehavarna och hela salongen jublar. Så är det dags... Twilight startar!!

Stämningen i denna första film är ju så otrolig, den kryper inpå och jag njuter minst lika mycket, om inte mer den här 10e gången jag ser den. Edwards mystik och Bellas kamp. Två timmar springer iväg!! Helena känner av sina ben, men jag studsar upp full av energi. Ute i foajen serveras smörgåsar, kaffe och vitamindryck. Kön till toaletten ringlar sig lång. Vi stressar inte, fikar och går Vampyr-tipsrundan. 40 minuter senare är det så dags igen. New moon intar duken!!

Känner som jag sagt tidigare inte alls samma stämning i den här filmen. Men den växer för varje gång jag ser den. Irritationen på hormonstinne muskelberget Jacob tilltar... Trött i ögonen och benen känns lite tyngre efter den här filmen. Fyller på med kaffe och placerar oss i kön till toaletten. Helena börjar gruva sig för att hon ska arbeta. Uppstigning 5.30... *asg* Kan ju inte påstå att jag var avundsjuk.

23.15 sätter vi oss åter i salongen. Prisutdelning på tipspromenaden. 9 av 10 rätt för min del men tyvärr är jag kass på att gissa antal popcorn i en burk. Så jag fick klara mig utan Eclipse-väska, plansch och allt vad det nu var. Även om det hade varit en höjdare att ta med till dotter så unnar jag övriga skrikande fjortisar dessa vinster fullt ut. 23.45 börjar så smygpremiären av.... ECLIPSE!!!!!

Tvetydlig början... Kärlek... Tvivel... Spänning... Pålitlighet.... Ja, mina vänner... Tror ni blir nöjda!!! Även om jag är besviken på slutet, utan "cliffhanger" så längtar jag enromt till fortsättningen nästa år. Kan vara dags att läsa böckerna kanske....

Lycklig skjutsar jag hem Helena. Gävle är en död stad klockan 2 en vardagnatt. Trodde dock att det skulle vara mer liv när det är sommar, varmt och folk börjar få semester. Susar hem på Riks 80, går igenom filmen i huvudet. Undrar om det finns biljetter kvar i veckan för att se denna igen......

Inga kommentarer: