torsdag, september 16, 2010

Blir så less....

Nu så har jag hållit mig härifrån tillräckligt!!! Bara måste prata lite nu!!

Man hittar en lägenhet som alla berörda kan tycka om. Ok läge, bra planlösning osv. Tillträdet är NU, alltså relativt omgående. Problemet? Jo... Jag är arbetslös. Jag har skaffat borgenär, men jag behöver ändå garantera att jag har stöd från Soc de månader som det kanske blir tungt. Soc har en handläggningstid på mellan 4-6 veckor innan man ens får komma på ett möte. De kan inte svara på telefon om jag "får" ta en 3a eller 4 för det beror på yta (85 kvm) som jag berättade i telefon. Spelade ingen roll. Försäkringskassan räknar inte ut något Bostadsbidrag förrän Soc har lämnat sina uppgifter och Sandvikenhus håller inte en lägenhet till mig. Så när jag nu antagligen inte har någon lägenhet så kan inte soc räkna på mitt ärende, för de behöver en verklig bostad med i kalkyleringarna..... HUR FAN SKA MAN BETE SIG DÅ?!!!!

Det liksom slår mig att Invandrare, missbrukare mfl (jo jag vet dömmer hejvillt) får boende och all hjälp i världen. Men en svensk, ensamstående mamma... Tydligen inte...

Ingen bra dag idag.... :'(

Inga kommentarer: