måndag, september 06, 2010

Helgen

Förra våren lånade jag ut en bok till en kollega och vän. Hennes son hade i uppgift från skolan att läsa "En komikers uppväxt" av Jonas Gardell. Efter ett tag började jag sakna boken och vi har upprepade gånger försökt att stråla samman för återlämnandet, utan att lyckas givetvis. Hur som... I lördags så händer det!! Jag åker dit.... Det var trevligt att träffas och vi pratade en stund. Sen visade det sig att hon gjort iordning en påse. I den ligger :

  • En blomma för hösten då boken var utlånad
  • En förpackning handstöpta ljus för julen då boken var utlånad
  • Ett påskägg för våren då boken var utlånad
  • En handgjord servettring som hennes son hade gjort för sommaren då boken var utlånad
  • Och ytterligare två böcker, en av Katerina Janouch och en av Helena Harrysson. Två av mina absoluta favoritförfattare!!

Behöver jag säga att jag blev lite rörd?!!

Helgen bjöd även på filmmys med barnen...

Fotbollsspelande med sonen och hans nya boll...

Sen givetvis ett härligt njutande till Filip Johannessons två underbara mål då SIF spöade Hudiksvall på Jernvallen :)

Inga kommentarer: